Kemian perusteet: orgaaninen kemia, syksy 2023, Kuopio

Hinta:
30 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Tavoitteet: Opintojakson suoritettuaan opiskelija:

• osaa nimetä orgaanisia yhdisteitä ja piirtää vastaavia rakennekaavoja
  • tuntee orgaanisten yhdisteiden perusluokat ja niiden kemialliset rakenteet
  • tietää kuinka orgaanisten yhdisteiden rakenteet vaikuttavat niiden ominaisuuksiin
  • tuntee orgaanisen kemian perusreaktiot
  • on tutustunut elinympäristömme keskeisiin orgaanisiin yhdisteisiin

Sisältö: Sitoutuminen ja isomeria; alkaanit; alkeenit ja alkyynit; aromaattiset yhdisteet; stereoisomeria; orgaaniset halogeeniyhdisteet; substituutio ja eliminaatioreaktiot; alkoholit, fenolit ja tiolit; eetterit; aldehydit ja ketonit; karboksyylihapot ja niiden johdannaiset; amiinit; synteettiset polymeerit.

Oppimateriaali: Hart, D.J., Hadad, C.M., Craine, L.E. ja Hart, H.: Organic Chemistry. A Brief Course (2012).

Kohderyhmä: Luonnontieteistä, kemiasta sivuaineena ja alan opetustehtävistä kiinnostuneet sekä ammatillisen osaamisen kehittämiseksi.

Suoritustapa: Osallistuminen luentoihin ja harjoituksiin. Laskuharjoituksista saa lisäpisteitä. Kurssin voi suorittaa yhdellä tentillä tai uusinnalla yleisessä tentissä.

Toteutustapa: Luentoja 14 t, harjoituksia 9 t. Luennot luennoidaan Joensuun kampuksella ja väliteään verkon kautta Kuopion kampukselle. Harjoitukset tarjolla molemmilla kampuksilla.

Opettaja: Juha Rouvinen

Opintojakso toteutetaan 24.10. - 21.11.2023. Opintojakson tarkemmat tiedot ja aikataulut löytyvät Pepin opinto-oppaasta. Avoimen yliopiston opiskelijat suorittavat opintoja tutkinto-opiskelijoiden aikataulujen ja suoritustapojen mukaisesti.

HUOM! Tämästä ilmoittaudut luennoille, harjoituksiin ja tenttiin Kuopioon. Joensuun opetuksen löydät tästä.

Yksittäisen opintojakson hinta on 15 € / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Päiväopetus
1 kuukausi
Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset sivun "Ilmoittaudu koulutukseen"-linkistä. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä ostoskoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Maksa opinnot. Saat sähköpostiisi maksulinkin. Maksamalla vahvistat ilmoittautumisen. Maksulinkki on aktiivinen 24 tuntia. Maksun jälkeen saat kaksi erillistä vahvistusviestiä, yksi ilmoittautumispalvelusta ja toinen Paytrail-palvelusta.

III Ohjeet opintojen aloittamiseen tulevat sähköpostiisi 7-10 vuorokauden kuluessa ilmoittautumisesta. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa maksulinkkiä tai muita viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-08-07 09:00