Juridinen kirjoittaminen ja tiedonhankinta, lv. 2024-2025

40 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Sisältö

Oikeustieteen suuntaukset ja lainopin perusteet. Oikeudellinen tiedonhankinta ja kirjoittaminen. Opiskelun ja tutkimuksen etiikka. Opiskeluvalmiudet.

Opintojen verkkovälitteinen aloitusinfo lukuvuodelle 2024-2025 on 15.8.2024 klo 17.00-18.30 (linkki myöhemmin).

LUKUVUODEN 2024-25 RYHMÄOHJAUKSEN TEEMAT JA AIKATAULUT

22.8.2024 klo 17.00-18.30, aiheena mm. opintojen suunnittelu, aikatauluttaminen, opiskelukäytänteet, järjestelmät jne. Varmistetaan yhdessä, että opinnot lähtevät käyntiin!
12.9.2024 klo 17.00-18.30 Opiskelu- ja vastaustekniikka kuntoon, yliopisto-opettajat Saanareetta Virikko ja Jussi Karkkulainen.
23.10. 2024 klo 17.00-18.30 Ajanhallinta opiskelussa, jatkuvan oppimisen asiantuntija/kouluttaja Arttu Puhakka,
21.11.2024 klo 17.00-18.30 Erilaiset oppimismenetelmät/tavat opiskella, opiskeluhyvinvoinnin asiantuntija Tiina Juurela,
16.1.2025 klo 17.00-18.30 Työllistyminen ja oikeudellisen asiantuntijuuden kehittyminen opintojen aikana, jatkuvan oppimisen asiantuntija Seija Tuominen ja professori Mia Hoffrén
13.2.2025 klo 17.00-18.30 Opiskelu- ja vastaustekniikka kuntoon, yliopisto-opettajat Saanareetta Virikko ja Jussi Karkkulainen.
13.3.2025 klo 17.00-18.30 Hakuklinikka kevään yhteishakuun liittyen, jatkuvan oppimisen asiantuntija Seija Tuominen
10.4.2025 klo 17.00-18.30 Plan B - kun kaikki ei menekään täysin suunnitelmien mukaan, jatkuvan oppimisen asiantuntija Seija Tuominen

Katso ennen ilmoittautumista opintojakson tarkemmat tiedot ja aikataulut opinto-oppaasta (julkaistaan kesäkuun 2024 lopulla).

Suoritettuasi opintojakson

• tunnet lainopin perusteet - tunnistat keskeisiä oikeuslähteitä
  • haet aineistoa oikeustieteen opinnoissa olennaisista tietokannoista
  • kirjoitat oikeustieteiden laitoksen kirjoitusohjeen mukaista oikeudellista tekstiä - tunnet hyvän tieteellisen käytännön ja osaat noudattaa sitä opinnoissasi

Suoritustapa: Pakolliset opetustallenteet 5 t, pakolliset oppimistehtävät, itsenäinen työskentelyt 38 t. Opintojaksolla on käytössä Digicampus-oppimisympäristö, ei kurssiavainta. Opiskelijat voivat suorittaa opintojakson Digicampuksessa läpi vuoden Digicampuksessa ilmoitettavan tarkemman aikataulun mukaisesti.

Oppimateriaali: Oikeustieteiden laitoksen kirjoitusohje (Oikeustieteiden opintoyhteisössä ja oikeustieteen opintojen aloitusmoodlessa). Oppimistehtävien ohjeissa ja Digicampuksessa osoitettu materiaali.

• Huomioi, että opiskeluoikeus myönnetään 2-5 arkipäivän kuluessa eli et heti pääse aktivoimaan käyttäjätunnuksia.
  • Kun avoimen yliopiston opiskeluoikeus on myönnetty, saat opintojen aloitusohjeet sähköpostiisi.
  • Kirjaudu ohjeiden mukaisesti Avoimen ylipiston oikeustieteiden opintojen tiimiin (eLearn//Moodle).
  • Opiskeluoikeus päättyy aina viimeistään 30.7.2025, riippumatta siitä tehdäänkö ilmoittautuminen syys- vai kevätlukukauden puolella.

Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille 20€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2024-2025.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeus päättyy aina lukuvuoden päättyessä viimeistään 30.7.2025.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Kellonajasta riippumaton
Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saatjärjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansioja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2024-08-07 09:00