Johdatus sosiaali- ja terveyshallintotieteen opiskeluun ja lähtökohtiin, syksy 2023

Avoin yliopisto
smart for good
Päivämäärä:
18.9.2023 - 26.11.2023
Laajuus:
5 opintopistettä
Kampus tai kaupunki:
Kuopio
Kategoria:
Sosiaali- ja terveysala, Liiketalous ja kansainvälisyys, Ravitsemus ja lääkeala, Juridiikka ja yhteiskunta
Toteutusmuoto:
Itsenäinen opiskelu, Verkko-opetus
Hinta:
75 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Tämä opintojakso kuuluu Sosiaali- ja terveyshallintotieteen perusopintokokonaisuuteen (yhteiskuntatieteet).

Sisältö: Akateemisen opiskelun perusperiaatteet; tieteellisyys ja tieteellinen toiminta; sosiaali- ja terveyshallintotieteen tausta ja kehitys; hallintotieteen keskeiset teoriat.

Tavoitteet: Opintojakson suoritettuaan opiskelija:

• osaa kuvata akateemisen opiskelun vaatimuksia ja arvioi ja kehittää itseohjautuvasti ja tavoitteellisesti omia opiskeluvalmiuksiaan ja -taitojaan akateemisessa opiskelussa sekä verkkoympäristössä
  • tunnistaa tieteellisyyden ja tieteellisen toiminnan perusperiaatteita
  • osaa kuvata sosiaali- ja terveyshallintotieteen syntyä, kehitystä ja nykytilaa ja osaa nimetä hallintotieteen keskeisiä teorioita ja selittää niiden merkitystä nykypäivän organisaatioissa,
  • kirjoittaa tieteellisen kirjoittamisen periaatteiden mukaan lähdemateriaalia hyödyntäen ja soveltaa kriittisesti reflektoiden teoriatietoa sosiaali- ja terveydenhuollon kontekstiin.

Opintojakso kehittää seuraavia geneerisiä taitoja:

• oman asiantuntijuuden tunnistaminen ja kehittäminen
  • vuorovaikutus ja viestintä

Opetusaika: 18.9.-26.11.2023. Opintojakso sisältää tarkasti aikataulutettuja tehtäviä, joten kirjaudu opintojakson Moodle-ympäristöön hyvissä ajoin.

Opintojaksolle ilmoittautuminen viimeistään 14.9.2023 mennessä. Opintojakso on tarjolla kerran lukuvuodessa.

Suoritustapa: verkko-opintojakso: Oppimistehtävät, aktiivinen osallistuminen verkkotyöskentelyyn, itsenäinen työskentely 135 t.

Arviointi: Suoritukset arvioidaan asteikolla 0–5.

Kirjallisuus: Opintojaksolla ilmoitettava materiaali. Kirjallisuus- ja lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:

• tunnistaa tieteellisyyden ja tieteellisen toiminnan perusperiaatteita

Opintojakso kehittää seuraavia geneerisiä taitoja:

• oman asiantuntijuuden tunnistaminen ja kehittäminen
  • vuorovaikutus ja viestintä

Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille. Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin (ks. yhteystiedot alla).

Kellonajasta riippumaton

Opetusaika: 18.9.-26.11.2023. Opintojakso sisältää tarkasti aikataulutettuja tehtäviä, joten kirjaudu opintojakson eLearn Moodle-ympäristöön hyvissä ajoin.

Suomi

Ilmoittautuminen opintojaksolle 8.8.-14.9.2023.

I Ilmoittautumaan pääset "Ilmoittaudu koulutukseen"-linkistä. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä ostoskoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Maksa opinnot. Saat sähköpostiisi maksulinkin. Maksamalla vahvistat ilmoittautumisen. Maksulinkki on aktiivinen 24 tuntia. Maksun jälkeen saat kaksi erillistä vahvistusviestiä, yksi ilmoittautumispalvelusta ja toinen Paytrail-palvelusta.

III Ohjeet opintojen aloittamiseen tulevat sähköpostiisi seitsemän päivän kuluessailmoittautumisesta. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opinto-oikeuden alkaessa.

Mikäli et saa maksulinkkiä tai muita viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu-ja perumisehtoihin ja ilmoittautumisohjeisiin. Muissa ilmoittautumiseen ja opintomaksuihin liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä koulutussihteeriin (ks. yhteystiedot alla).

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-08-08 09:00