Johdatus perinteentutkimukseen ja kulttuuriantropologiaan, luento-opetus, syksy 2023

Avoin yliopisto
smart for good
Laajuus:
5 opintopistettä
Kampus tai kaupunki:
Joensuu
Kategoria:
Historia ja kulttuuri
Toteutusmuoto:
Lähiopetus
Hinta:
75 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Tämä opintojakso kuuluu kulttuurintutkimuksen väyläopintoihin (humanistiset tieteet).

Perinteentutkimuksen ja kulttuuriantropologian tiedonintressi, keskeiset tutkimussuuntaukset ja peruskäsitteet.

Suoritustapa:

1) Luennot, oheismateriaali ja luentopäiväkirja. Hyväksyttyyn suoritukseen kuuluu 80 % läsnäolo. Luennolla annetut tehtävät ja kurssisisältöjen omaksuminen. Opitun pohtiminen luentopäiväkirjassa.

2) Essee. Esseen tehtävänanto pyydetään vastuuopettajalta (Tuulikki Kurki) sähköpostitse ilmoittautumisen ja opintomaksun maksamisen jälkeen.

Oppimateriaali:
Kurssikohtainen oheismateriaali jaetaan luennolla. Essee: opettajan ilmoittama materiaali.

Tutustu opintojaksoon ja sen aikatauluihin Peppi-oppaassa (HUOM. aukeaa uuteen välilehteen).

Suoritustapa:

1) Luennot, oheismateriaali ja luentopäiväkirja. Opintojakson voi suorittaa vain osallistumalla luennoille (hyväksyttyyn suoritukseen kuuluu 80 % läsnäolo) ja suorittamalla luennolla annetut tehtävät. Kurssisisältöjen omaksuminen ja opitun pohtiminen luentopäiväkirjassa.

Kurssin suoritettuaan opiskelija:

• tunnistaa kulttuurin, perinteen ja kulttuuriperinnön keskeiset osatekijät
  • osaa tarkastella ihmistä kulttuurisidonnaisena ja perinteitä tuottavana olentona
  • hahmottaa perinteentutkimuksen ja kulttuuriantropologian historiaa ja nykysuuntauksia
  • kykenee soveltamaan kurssilla oppimaansa myöhemmissä opinnoissa ja arkielämän tilanteissa.

Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alta.

Päiväopetus

Syyslukukausi. Luento-opetus Joensuun kampuksella klo 12-14.

Suomi

Ilmoittaudu

Ilmoittautumisohje:

I. Ilmoittautumaan pääset Ilmoittaudu koulutukseen -painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä ostoskoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Maksa opinnot. Saat sähköpostiisi maksulinkin. Maksamalla vahvistat ilmoittautumisen. Maksulinkki on aktiivinen 24 tuntia. Maksun jälkeen saat kaksi erillistä vahvistusviestiä, yksi ilmoittautumispalvelusta ja toinen Paytrail-palvelusta.

III Ohjeet opintojen aloittamiseen tulevat sähköpostiisi viimeistään 10 päivän kuluessa ilmoittautumisesta. Lue nämä ohjeet huolellisesti läpi. Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat tämän viestin jälkeen myös yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opinto-oikeuden alkaessa.

Jos et saa maksulinkkiä tai muita viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu-ja perumisehtoihin.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-08-08 09:00