Johdanto työ- ja organisaatiopsykologiaan: tutkimuksesta soveltamiseen, lv. 2023-2024, verkko-opinnot

Avoin yliopisto
smart for good
Laajuus:
3 opintopistettä
Kampus tai kaupunki:
Joensuu
Kategoria:
Opetus, kasvatus ja psykologia
Toteutusmuoto:
Itsenäinen opiskelu, Etäopetus, Verkko-opetus
Hinta:
45 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Työ- ja organisaatiopsykologian tyypilliset sovellusalat. Teoreettisten käsitteiden ja tutkimustiedon soveltaminen työhön liittyvien ilmiöiden tarkastelussa.

Huom! Ilmoittautumisessa on järjestelmävaihdoksen vuoksi lyhyt katko. Ilmoittautuminen sulkeutuu perjantaina 17.11.2023 klo 15.00 ja avautuu jälleen perjantaina 8.12.2023 klo 9.00. (huom. avautuminen on viivästynyt kahdella viikolla aiemmin ilmoitetusta ajakohdasta).

Suoritustapa: Kirjallisuuteen perehtyminen ja itsenäinen oppimistehtävä

Opetusmateriaali: (valitaan aiheen mukaisesti) 1) Chmiel, N. (toim.). 2017. An introduction to work and organizational psychology: an international perspective. 2) Lämsä, A-M. & Päivike, T. (2013). Organisaatiokäyttäytymisen perusteet. 3) Mäkikangas, A., Mauno, S. & Feldt, T. (2017). Tykkää työstä: Työhyvinvoinnin psykologiset perusteet. PS-Kustannus. Löytyvät e-kirjoina UEFin kirjastosta. Lisäksi oppimistehtävässä tulee käyttää muuta materiaalia (esimerkkejä löytyy verkko-oppimisympäristöstä).

Opetusaikataulu: Oppimistehtävä on suoritettavissa koko lukuvuoden ajan.

Opettajat: PsT Petri Karkkola, PsM Tuuli Paajanen, PsM Aleksis Aronen

Arviointi: Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty.

Edeltävät opinnot: Johdanto työ- ja organisaatiopsykologiaan: teoreettiset lähtökohdat 2 op

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa soveltaa työ- ja organisaatiopsykologian käsitteistöä tarkastellessaan itselleen tuttua organisaatiota tai jotakin valitsemaansa työelämän ilmiötä sekä osaa soveltaa työ- ja organisaatiopsykologian käsitteistöä tarkastellessaan itseään työyhteisön jäsenenä.

Opinnot soveltuvat kaikille alasta kiinnostuneille ja muiden opintojen tueksi.

Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot.  Opintojaksokohtainen opiskeluoikeus on voimassa 31.7.2024 saakka.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alta.

Kellonajasta riippumaton
Suomi

Ilmoittautumisohje

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-12-08 09:00