Johdanto työ- ja organisaatiopsykologiaan: teoreettiset lähtökohdat lv. 2023-2024, verkko-opinnot

Avoin yliopisto
smart for good
Laajuus:
2 opintopistettä
Kampus tai kaupunki:
Joensuu
Kategoria:
Opetus, kasvatus ja psykologia
Toteutusmuoto:
Itsenäinen opiskelu, Verkko-opetus
Hinta:
30 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Työ- ja organisaatiopsykologian keskeiset käsitteet sekä tutkimuksen ja soveltamisen kohteet. Työ- ja organisaatiopsykologian historian päälinjat.

Opintojakso suositellaan tehtäväksi opintojen ensimmäisenä opintojaksona, etenkin mikäli opiskelija aikoo suorittaa Työ- ja organisaatiopsykologian perusopintokokonaisuuden 25 op.

Suoritustapa: Verkkotallenteet, tenttimateriaaliin perehtyminen ja verkkotentti.

Opintojakson verkkotentti on suoritettavissa koko lukuvuoden ajan (myös kesä-heinäkuussa). Tentti on monivalintatentti, jossa ei ole suorituskerta- tai aikarajoitusta. Tentistä tulee saada vähintään 65% oikein, jotta se on hyväksytysti suoritettu.

Tenttimateriaali: 1) Kozlowski, S.W.J. (toim.). 2012. The Oxford handbook of organizational psychology (volume 1) osat “An introduction to organizational psychology” (luvut 1 ja 2) ja “The foundation” (luvut 3 ja 5). Oxford University Press. 2) Harisalo, R. 2021. Organisaatioteoriat. Art House. Molemmat löytyvät UEFin kirjastosta e-kirjoina.

Opettaja: Yliopistonlehtori, PsT Petri Karkkola

Arviointi: Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää työ- ja organisaatiopsykologian monitieteiseksi ja -alaiseksi kokonaisuudeksi sekä tuntee työ- ja organisaatiopsykologian historiaa ja keskeisten näkökulmien kehittymistä.

Opinnot soveltuvat kaikille alasta kiinnostuneille ja muiden opintojen tueksi.

Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot.  Opintojaksokohtainen opiskeluoikeus on voimassa 31.7.2024 saakka.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alta.

Kellonajasta riippumaton
Suomi

Ilmoittautumisohje

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-12-08 09:00