Johdanto metsätieteisiin ja metsätalouteen 1, lv. 2023-2024

Hinta:
0 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Tavoite: Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää metsien ominaispiirteet monipuolisena uusiutuvana luonnonvarana sekä hallitsee perustiedot Suomen metsätaloudesta ja metsätieteistä. Opiskelija tunnistaa Suomen metsätalouden ja metsävarojen kehityksen pääpiirteet, metsänhoidon perusmenetelmät sekä metsäpolitiikan päälinjat. Opintojakson suoritettuaan opiskelija tunnistaa kestävän metsätalouden tulevaisuuden mahdollisuuksia. Opintojakson suoritettuaan opiskelija on perehtynyt kriittisen lukemisen taitoihin sekä kehittänyt vuorovaikutus ja viestintätaitoja.

Sisältö: Suomen metsien käytön historia. Suomen metsien ja puun käyttö nykyään ja tulevaisuudessa. Metsäekosysteemipalvelut, metsävarat, metsäpolitiikan toimijat ja kestävän metsänhoidon perusmenetelmät Suomessa.

Oppimateriaalit: Kurssilla osoitettava kirjallisuus.

Kohderyhmä: Kaikille alasta kiinnostuneille, alan opintoja suunnitteleville, muiden opintojen tueksi ja ammatillisen osaamisen kehittämiseksi.

Suoritustavat: Hyväksytyt oppimistehtävät ja osaamistesti verkossa.

Toteutustavat: Verkko-opintoina, opetusvideot, oppimistehtävät, kirjallisuus ja osaamistesti DigiCampus-ympäristössä.

Opettaja: Piritta Torssonen

Opintojakso on opiskeltavissa itsenäisinä verkko-opintoina 7.9.2023 - 31.5.2024. Opintojakson tarkemmat tiedot ja aikataulut löytyvät Pepin opinto-oppaasta. Avoimen yliopiston opiskelijat suorittavat opintoja tutkinto-opiskelijoiden aikataulujen ja suoritustapojen mukaisesti.

Opintojakso on maksuton Jatkuvan oppimisen ja työllisyyden palavelukeskuksen (JOTPA) rahoittaman Biodiversitetti nyt -hankkeen ajan, 31.12.2024 saakka.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opintojakson opiskeluoikeusaika on 7.9.2023 - 31.5.2024.

Kellonajasta riippumaton
Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumislomakkeelle, josta valitset opintojakson, jolle ilmoittaudut ja annat henkilötietosi.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen maksu- ja perumisehtoihin

II Ilmoittautumisesi käsitellään koulutussihteerin toimesta pääasiallisesti 5 arkipäivän kuluessa, maksimissaan 10 arkipäivässä. Käsittelyajan jälkeen saat opintojen aloitusohjeet sähköpostitse. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansioja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-11-23 09:00