Japanin kielen ja kulttuurin johdantoluennot, lähiopetus, Joensuu, lv 2023 -2024

Avoin yliopisto
smart for good
Päivämäärä:
12.9.2023 - 19.9.2023
Laajuus:
2 opintopistettä
Kampus tai kaupunki:
Joensuu
Kategoria:
Kielet ja viestintä, Historia ja kulttuuri
Toteutusmuoto:
Lähiopetus
Hinta:
30 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Tämä opintojakso kuuluu pakollisena opintojaksona japanin kielen ja kulttuurin perusopintoihin (humanistiset tieteet). HUOM! Japanin kielen ja kulttuurin perusopinnot jäävät tauolle avoimen yliopiston tarjonnasta lukuvuonna 2024-2025.

Kohderyhmä:

Japanin kielestä ja kulttuurista kiinnostuneet.

Sisältö:

Opintojaksolla tutustutaan Japanin kielen rakenteeseen ja kirjoitusjärjestelmään. Hiragana-merkit opiskellaan pääpiirteittäin. Tutustutaan kulttuurihistorian eri kausiin.

Japanin kielen ja kulttuurin opinnot lähtevät johdantoluennoilla nollatasolta eli opiskelijoilta ei vaadita mitään edeltävää kielitaitoa.

Osaamistavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
-tuntee pääpiirteittäin japanin kielen ja kirjoitusjärjestelmän rakenteen
-osaa muodostaa yksinkertaisia lauseita ja lukea jonkin verran hiragana-merkeillä kirjoitettuja sanoja
-tuntee Japanin kulttuurin muotoutumisen ja sen pääpiirteet
-tuntee Japanin tapakulttuurin ja yhteiskunnan pääpiirteitä

Geneeriset taidot: kansainvälisyys, kriittinen ajattelu, oman asiantuntijuuden tunnistaminen ja kehittäminen, vuorovaikutus ja viestintä.

Oppimateriaalit:

Opettajan materiaalit.

Opintojakso kuuluu japanin kielen ja kulttuurin perusopintokokonaisuuteen (30 op).

Itä-Suomen yliopiston japanin kielen ja kulttuurin oppiaineen lähiopetukseen otetaan avoimen yliopiston kautta kaikki opiskelijat, jotka saavuttavat japanin kielen ja kulttuurin johdantokurssin vaaditun pistemäärän (120/160). HUOM. Opinto-oikeus japanin kielen ja kulttuurin perusopintoihin tulee saada Japanin kielen ja kulttuurin johdantoluentojen loppukokeen ensimmäisellä tenttikerralla. Jos loppukokeen haluaa uusia, se on mahdollista - silloin opintojaksosta saa opintosuoritusmerkinnän, mutta opintokokonaisuuden opinto-oikeuteen ei uusintatentillä ole vaikutusta.

Suoritustavat:

Kurssille osallistuminen sekä merkkien itseopiskelu.

Toteutustavat:

Luentokurssi ja merkkien itseopiskelu. Luentokurssi toteutetaan lähiopetuksena Joensuun kampuksella.

Loppukoe järjestetään tiistaina 19.9.2023 klo 16-18. Opintojakson tehtävät tulee olla palautettuina ennen loppukoetta. Opintojakson suorittaminen on yksi hakutapa Avoimen yliopiston japanin kielen ja kulttuurin perusopintojen (30 op) opiskelijaksi. Valinnan tulos julkistetaan loppukokeeseen osallistuneelle opiskelijalle viimeistään 28.9.2023 hänen @student.uef.fi -loppuiseen sähköpostiosoitteeseensa.

Vieraiden kielten opintojen info opintoihin hakeneille järjestetään ti 5.9.2023 klo 16.30-18 Teams-tapaamisena. Liity mukaan tästä linkistä.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:

• tuntee pääpiirteittäin japanin kielen ja kirjoitusjärjestelmän rakenteen
  • osaa muodostaa yksinkertaisia lauseita ja lukea jonkin verran hiragana-merkeillä kirjoitettuja sanoja
  • tuntee Japanin kulttuurin muotoutumisen ja sen pääpiirteet
  • tuntee Japanin tapakulttuurin ja yhteiskunnan pääpiirteitä.

Japanin kielestä ja kulttuurista kiinnostuneet.

Yksittäisen opintojaksojen hinta on 15 € /opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot.
Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteerin; katso yhteystiedot alla.

Päiväopetus

Luentokurssi toteutetaan lähiopetuksena Joensuun kampuksella.

Avoimen yliopiston opiskelijat suorittavat opintoja tutkinto-opiskelijoiden aikataulujen ja suoritustapojen mukaisesti. Tutustu opintojaksoon ja sen aikatauluihin Pepin opinto-oppaassa (HUOM. avautuu uuteen välilehteen). Löydät Pepistä (HUOM. avautuu uuteen välilehteen) myös opintokokonaisuuden tiedot.

Suomi
muu

japani

Ilmoittautumisohje:

I Ilmoittautumaan pääset "Ilmoittaudu koulutukseen"-linkistä. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä ostoskoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Maksa opinnot. Saat sähköpostiisi maksulinkin. Maksamalla vahvistat ilmoittautumisen. Maksulinkki on aktiivinen 24 tuntia. Maksun jälkeen saat kaksi erillistä vahvistusviestiä, yhden ilmoittautumispalvelusta ja toisen Paytrail-palvelusta.

III Ohjeet opintojen aloittamiseen tulevat sähköpostiisi seitsemän päivän kuluessa ilmoittautumisesta. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opinto-oikeuden alkaessa.

Mikäli et saa maksulinkkiä tai muita viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu-ja perumisehtoihin.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-08-01 09:00