Ihmisen biologia 25 op, verkko-opinnot, lv 2024-2025

Kampus tai kaupunki:
Kuopio
Kategoria:
Sosiaali- ja terveysala, Ympäristö- ja luonnontieteet
Toteutusmuoto:
Verkko-opetus, Itsenäinen opiskelu
Hinta:
375 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Ihmisen biologian sivuainekokonaisuudessa perehdyt ihmisen kehon rakenteeseen ja toimintaan ”päästä varpaisiin”. Opintokokonaisuus on laajuudeltaan 25 op ja koostuu seitsemästä (7) erillisestä solun ja elinjärjestelmien toimintaan perehdyttävästä opintojaksosta.

Opintojaksoilla perehdytään ihmissolun organellien ja keskeisten biomolekyylien rakenteeseen ja tehtäviin sekä yleisimpien tautitilojen ja lääkeaineiden solu- ja molekyylitason vaikutusmekanismeihin. Tuki- ja liikuntaelimistö, sydän ja verenkiertoelimistö sekä hengityselimistö, ruoansulatuselimistö, hermosto ja elimistön muut säätelyjärjestelmät muodostavat opintokokonaisuuden, joissa perehdyt kunkin elinjärjestelmän rakenteeseen, toimintaan ja säätelyyn.

Johdanto ihmisen biologiaan ja tuki- ja liikuntaelimistö 2 op (JIBTU)
Biomolekyylit ja organellit 3 op (BIMO),
Sydämen, keuhkojen ja munuaisten toiminta 4 op (SYKE),
Ruoansulatus ja aineenvaihdunta 4 op (RASVA),

Solun elämänkaari ja syöpä 2 op (SOS),
Elimistön säätelyjärjestelmät 6 op (ELISA),
Genomi ja periytyvyys 4 op (GEPE)

Opinnot ovat täysin verkko-opetusta, ja osa biolääketieteen, farmasian ja kliinisen ravitsemustieteen- sekä terveyden edistämisen tutkintoja, joten opinnot sopivat hyvin ko. opintoihin valmentaviksi ja hyväksiluettaviksi.

Katso Opiskelijaksi avoimeen yliopistoon -tallenteeseen (kesto n. 4 min, tekstitetty).

Kaikille avoimet Itä-Suomen yliopiston avoimen yliopiston infotilaisuudet syksyllä 2024

Infotilaisuuksiin ei ole ennakkoilmoittautumista. Osallistu alla olevien linkkien kautta. Lämpimästi tervetuloa!

Avoimen yliopiston yleinen info:

Tiistai 13.8.2024 klo 17.00–18.00

Osallistu tapahtumaan tästä

Ohje ilmoittautumiseen
Tässä voit ilmoittautua yhdeksi lukuvuodeksi suorittamaan koko perusopintoja hintaan 15 e/op. Voit suorittaa perusopinnot myös ilmoittautumalla opintojaksoille yksi kerrallaan ja suorittamalla ne hintaan 20 e/op. Et voi ostaa kokonaisuutta jos olet ostanut yksittäisiä jaksoja. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2024–2025.

Voit ilmoittautua opintoihin a) opintojakso kerrallaan, jolloin opintojen hinta on 20 e / opintopiste tai b) koko perusopintokokonaisuuteen (7 opintojaksoa) kerralla, jolloin opintojen hinta on 375 e (15 e / opintopiste).

Yksittäisille opintojaksoille voit ilmoittautua jokaisen opintojakson omalla sivulla. Pääset opintojakson omalle sivulle klikkaamalla opintojakson nimeä yllä olevasta listasta. Perusopintokokonaisuuteen (kaikki 7 opintojaksoa) voit ilmoittautua tällä sivulla.

Perusopintokokonaisuuteen on mahdollista ilmoittautua 24.8.2024 saakka. Yksittäisille opintojaksoille voi ilmoittautua vielä tämän jälkeenkin.

Tämän opintokokonaisuuden opiskeluoikeus on voimassa 31.7.2025 asti, mutta huomaa, että se milloin voit suorittaa tämän kokonaisuuden opintojaksoja riippuu opintojaksojen opetusaikatauluista.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alta.

Kellonajasta riippumaton

Katso yksittäisten opintojaksojen ajankohdat