Hyvinvoiva johtaja

Hyvinvoiva johtaja ja resilientti työyhteisö - Hyvinvoinnin johtaminen

Täydennyskoulutus
Hyvinvoiva johtaja ja resilientti työyhteisö - Hyvinvoinnin johtaminen koulutuksessa käsitellään johtajan hyvinvointia ja työyhteisön hyvinvoinnin johtamista resilienssin näkökulmasta.
Koulutus on tarkoitettu opetus- ja kasvatusalan johtamis- ja esihenkilötehtävissä sekä näihin rinnastettavissa tehtävissä toimiville.
smart for good
  • Johtaminen ja henkilöstön kehittäminen
  • Ratkaisupuhetta
Päivämäärä:
4.9.2024 - 28.2.2025
Laajuus:
4 opintopistettä
Kampus tai kaupunki:
Kategoria:
Opetus, kasvatus ja psykologia, Johtaminen ja henkilöstön kehittäminen
Toteutusmuoto:
Monimuoto
Hinta:
0 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Ilmoittautumisaika 15.4. - 21.8.2024.

Koulutus on osa Opetushallituksen rahoittamaa hanketta "Johtajaksi ja johtajana kehittyminen-oivalluksia ja pitovoimaa", se on tarkoitettu opetus- ja kasvatusalan esihenkilöille ja on osallistujille maksuton.

Hyvinvoinnin johtaminen-koulutus sisältää neljä jaksoa, joissa hyvinvointia ja hyvinvoinnin johtamista käsitellään resilienssin näkökulmasta. Resilienssi on muutosjoustavuutta ja se ylläpitää yksilön ja työyhteisön toimintakykyä.
Koulutuksessa opit yksilö- ja yhteisötason keinoja resilienssin vahvistamiseksi muutostilanteissa.

Jaksojen keskeiset sisällöt ovat 1) Itsensä johtaminen ja hyvinvoiva johtaja 2) resilienssi hyvinvoinnin haasteissa ja resilienssin osatekijät, 3 ) resilienssin vahvistaminen ja 4 ) hyvinvointia kuormittavat tilanteet ja niiden johtaminen.

Koulutuksen laajuus on neljä opintopistettä ja se sisältää kymmenen puolen päivän pituista webinaaria, jotka tallennetaan. Lisäksi koulutuksessa on itsenäistä opiskelua, käytännön kokeiluja ja niiden reflektointia sekä oppimistehtävä.

Koulutuksen aikataulu on seuraava:

• 4.9.2024 klo 8.30 – 12.00,
  • 25.9.2024 klo 8.30 – 12.00,
  • 8.10.2024 klo 8.30 – 12.00,
  • 23.10.2024 klo 8.30 – 12.00,
  • 13.11.2024 klo 8.30 – 12.00,
  • 27.11.2024 klo 8.30 – 12.00,
  • 11.12.2024 klo 8.30 – 12.00,
  • 14.1.2025 klo 8.30 – 12.00.

Tässä koulutuksessa enemmän keskustellaan ja tehdään kuin tankataan teoriatietoa. Kokeneet valmentajamme Pauli Kallio ja Arttu Puhakka toivottavat sinut tervetulleeksi koulutukseen!

Tämä Opetushallituksen rahoittama koulutus on tarkoitettu opetus- ja kasvatusalan johtamistyötä ja vastaavaa työtä tekeville henkilöille ja se on osallistujille maksuton.

Koulutus on osallistujille maksuton.

Koulutukseen otetaan 25 opiskelijaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuneita pyydetään spostitse vahvistamaan osallistumisensa ilmoittautumisajan päätyttyä. Jos osallistuja ei vahvista osallistumistaaan, niin paikka annetaan seuraavalla jonossa olevalle.

Ilmoittautumisen voi perua ilmoittautumisaikana. Peruminen tehdään sähköpostilla kirjallisesti koulutuksen sihteerille.

Yliopisto vastaa koulutuksen toteuttamisesta sovitun aikataulun, sisällön, opetukseen liittyvien tilojen, verkko-oppimisympäristön ja koulutuksen laadun osalta. Koulutukseen sovelletaan soveltuvien osin Itä-Suomen yliopiston opintojohtosäännön 33, 45 ja 47 §:ä. Koulutuksessa noudatetaan opetuksen eettisiä ohjeita: https://kamu.uef.fi/student-book/opetuksen-ja-opiskelun-eettiset-ohjeet/. Opiskelija vastaa osallistumisensa vahvistamisesta ja osallistumisestaan koulutuksen seminaareihin ja muihin koulutussuunnitelman vaatimiin tapaamisiin. Lisäksi opiskelija huolehtii tehtävien suorittamisesta määräpäivään mennessä.
Koulutuksen kieli on suomi.

Koulutus voidaan perua järjestäjän toimesta ilman, että siitä aiheutuu järjestäjälle maksuvelvoitetta.Ilmoittautuneen asiakkaan tilalle voi samasta yrityksestä tai organisaatiosta osallistua toinen henkilö, ellei esim. koulutukseen ole erillistä valintaa/pääsykoetta tai ellei vaihtamiselle ole muuta estettä. Osallistumisen vaihtamisesta ei peritä erillistä korvausta. Vaihdoksesta tulee ilmoittaa etukäteen tai viimeistään koulutuksen alkaessa.

Yliopisto vastaa koulutuksen toteuttamisesta sovitun aikataulun, sisällön, opetukseen liittyvien tilojen, verkko-oppimisympäristön ja koulutuksen laadun osalta. Koulutukseen sovelletaan soveltuvien osin Itä-Suomen yliopiston opintojohtosäännön 33, 45 ja 47 §:ä. Koulutuksessa noudatetaan opetuksen eettisiä ohjeita: https://kamu.uef.fi/student-book/opetuksen-ja-opiskelun-eettiset-ohjeet/. Opiskelija vastaa osallistumisensa vahvistamisesta ja osallistumises-taan koulutuksen seminaareihin ja muihin koulutussuunnitelman vaatimiin tapaamisiin. Lisäksi opiskelija huolehtii tehtävien suorittamisesta määräpäivään mennessä.
Koulutuksen kieli on suomi.