Fysiikan perustyöt - laboratoriotyöt, lv. 2023-2024

Hinta:
45 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Laboratoriomittausten suunnittelu ja toteutus. Työpöytäkirjan ja muistiinpanojen tekemisen harjoittelu. Tieteellinen raportointi ja muut kirjalliset työt. Nämä työt vaativat viikoittaista läsnäoloa Joensuussa tai Kuopiossa.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:

• on perehtynyt yksinkertaisten laboratoriotöiden suunnittelemiseen ja tekemiseen,
  • hallitsee turvallisen työskentelyn fysiikan laboratoriossa,
  • hallitsee tieteellisen raportoinnin perusteet, ja
  • on harjoitellut ajankäytön suunnittelua ja hallintaa.

Opintojakso on osa Fysiikan perustöiden kokonaisuutta, joihin kuuluvat myös Sähkö- ja laserturvallisuus (1 op) ja Fysiikan perustyöt - virtuaaliset laboratoriotyöt (1 op).

Laboratoriotöistä järjestetään kaksi toteutusta syksyllä 2023 (Kuopio ja Joensuu) ja yksi keväällä 2024 (Joensuu). Näiden kaikkien ilmoittautumiset ovat jo menneet.

Suoritustapa: Verkossa tehtävät työkohtaiset työtentit, laboratoriossa tehtävät mittaukset (5 kappaletta) ja näiden raportoiminen. Hyväksytyt työtentit, aktiivinen ja huolellinen laboratoriotyöskentely ja hyväksytyt raportit.

Toteutustapa: Verkossa tehtävät työtentit, laboratorio-opetus ja itsenäinen laboratoriotyöskentely Kuopiossa tai Joensuussa.

Luonnontieteistä, fysiikasta sivuaineena ja alan opetustehtävistä kiinnostuneet, sekä ammatillista osaamista kehittävät.

Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​
Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Päiväopetus
Suomi

Ei sähköistä ilmoittautumista

Ilmoittautuaksesi ota yhteyttä koulutussihteeri Kristiina Tengvalliin, kristiina.tengvall@uef.fi tai 050 408 2313.