Lääkäri antaa potilaalle lääkereseptiä vastaanottohuoneessa

Farmasistin kliininen dokumentointi ja moniammatillinen vuorovaikutus

Täydennyskoulutus
Miten farmasistin tulisi dokumentoida kirjallinen yhteenveto/raportti lääkehoidon arvioinneissa ja kokonaisarvioinneissa?
smart for good
  • Lääkeala
  • LHKA
  • Sosiaali ja terveysala
Laajuus:
Kampus tai kaupunki:
Kategoria:
Sosiaali- ja terveysala, Ravitsemus ja lääkeala, Ravitsemus ja lääkeala
Toteutusmuoto:
Verkko-opetus
Hinta:
60,76 € (alv 24%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut
  • Farmasistin koostaman lääkehoidon arvioinnin ja kokonaisarvioinnin raportin/yhteenvedon tarkoituksena on dokumentoida lääkärille farmasistin havaitsemista lääkityksestä johtuvista ongelmista (Drug Related Problems = DRPs). Yhteenvedoissa korostuvat kirjallisen viestinnän käytännöt sekä mahdollisimman onnistunut farmasistin ja lääkärin välinen kommunikointi.
  • Farmasistin kirjallisen kommunikoinnin ja dokumentaation periaatteet tulisivat olla laadullisesti mahdollisimman samanlaiset riippumatta käytetystä toimintamallista. Kurssilla opit periaatteet, kuinka eri laajuisten lääkehoidon arviointien lääkitysmuutosehdotukset koostetaan ytimekkääksi ja kohteliaaksi yhteenvedoksi lääkärin päätöksenteon tueksi.

KURSSIN SISÄLTÖ JA SUORITUSAIKATAULU

Kurssi koostuu kolmesta eri luentomateriaalista, näihin liittyvistä tehtävistä ja lopputestistä.

Näiden tulee olla suoritettuna hyväksytysti sähköisen osaamismerkin (Open Badge) saamiseksi.

Kurssin suoritusaika on kaksi (2) kk aloituksesta.

Koulutuksessa opit:

• perusteet farmasistin (farmaseutti/proviisori) kommunikointitaidoille
  • lääkitysmuutosehdotusten luomisen ja yhteenvedon koostamisen eri tasoisten lääkehoidon arviointien tekemistä varten
  • dokumentoimaan kohteliaasti tekemistäsi lääkitysturvallisuuden edistämiseksi tehdyistä havainnoista

Farmaseutit ja proviisorit

49 € + ALV 24 % (11,76 €) = 60,76 €

Verkkokurssille osallistumisen voi perua 14 kalenteripäivän sisällä ilmoittautumisesta, mikäli asiakas ei ole aloittanut verkkokurssin suorittamista. Jos ilmoittautuminen perutaan myöhemmin, laskutetaan asiakkaalta koulutuksen hinta kokonaisuudessaan peruutuksesta huolimatta, vaikka asiakas ei olisi aloittanut verkkokurssin suorittamista. Verkkokurssin suorittamisella tarkoitetaan sitä, että asiakas on kirjautunut saamallaan kurssiavaimella Digikampus -oppimisympäristöön. Tällöin perumisoikeus ei ole enää voimassa. Mikäli tahdot perua ilmoittautumisesi, ota yhteyttä suunnittelusihteeri Anne Pennaseen, annemaarit.pennanen@uef.fi.
Verkkokurssi on suoritettavassa 2 kuukauden ajan opinto-oikeuden alkamisesta.

Ilmoittautuneen asiakkaan tilalle voi samasta yrityksestä tai organisaatiosta osallistua toinen henkilö, ellei esim. koulutukseen ole erillistä valintaa/pääsykoetta tai ellei vaihtamiselle ole muuta estettä. Osallistumisen vaihtamisesta ei peritä erillistä korvausta. Vaihdoksesta tulee ilmoittaa etukäteen tai viimeistään koulutuksen alkaessa.