Lääkealan täydennyskoulutukset

Ennakoi. Syvennä. Täydennä.

Erikoistuvan lääkärin ohjaus ja arviointi (3 op)

Erikoislääkärikoulutus uudistui ja opetus muuttui 2019 valtakunnallisesti osaamisperustaiseksi.
smart for good
  • Kasvatus ja opetusala
  • Lääkeala
  • Sosiaali ja terveysala
Laajuus:
Kampus tai kaupunki:
Kuopio
Kategoria:
Sosiaali- ja terveysala
Toteutusmuoto:
Monimuoto
Hinta:

15.6.2023 - 2.10.2023

Jatkuva oppiminen verkkosivut

KOULUTUS ON TÄYNNÄ.

Koulutuskokonaisuus toteutetaan monimuoto-opintoina. Opintoihin sisältyy orientoiva ennakkotehtävä.

Koulutuspäivät (klo 8:30-16):

• to 26.10.2023
  • pe 24.11.2023

Koulutuspäivien aikana jaetaan ja harjoitetaan ohjauksen ja arvioinnin hyviä käytäntöjä. Koulutuksen suorittaminen edellyttää läsnäoloa koulutuspäivissä ja oppimistehtävien tekemistä. Lisäksi työskennellään itsenäisesti Moodle-oppimisympäristössä olevien aineistojen avulla.

Uudistamme koulutuksen sisältöä ja julkaisemme sen syyskuussa.

Kouluttajat:

• FT, koulutusasiantuntija Minna Ylönen, Keski-Suomen sairaanhoitopiiri
  • LT, psykiatrian erikoislääkäri, psykoterapeutti (VET) Teijamari Laasonen-Balk
  • LT, akuuttineurologi, vs. osastonylilääkäri Anne-Mari Kantanen, KYS, Neurokeskus.

Koulutuksen tavoitteena on vahvistaa ohjaavan lääkärin omaa orientaatiota ja ohjauksen osaamista, tutkia ja kehittää hyviä ohjauksen käytäntöjä ja tukea osaamisen arviointia.

Koulutuksen kohderyhmää ovat Itä-Suomen yhteistyöalueella (YTA) toimivat lääkärit ja hammaslääkärit, jotka työssään kouluttavat ja ohjaavat erikoistuvia lääkäreitä.

Huomioithan, että yleislääkäreille on oma, laajempi koulutuskokonaisuus.

STM:n rahoittama koulutus on osallistujille maksuton.

Suomi

Lääkärin laillistamiseen valmistava koulutus

Koulutus on tarkoitettu maahanmuuttajalääkäreille ja se muodostuu ammatillisista sisällöistä ja niihin integroidusta suomen kielen opetuksesta.