Elinkeinoverotuksen perusteet, lv. 2023-2024

75 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Elinkeinoverotuksen keskeinen sisältö.

Katso ennen ilmoittautumista opintojakson tarkemmat tiedot ja suorittamisen aikataulut Peppi-oppaasta.

Opiskelija

• tuntee elinkeinoverotukseen liittyviä kokonaisuuksia kuten verotettavan tulon laskemisen elinkeinotulolähteessä (ml. tappiontasaus) ja sen jakautumisen yrityksen omistajien verotettavaksi tuloksi eri yritysmuodoissa sekä veron määrän laskemisen yksityiskohtaisesti ja näitä koskevan lainsäädännön
  • soveltaa ja ratkaisee elinkeinoverotukseen liittyviä oikeudellisia kysymyksiä
  • muotoilee johdonmukaisia oikeudellisia ratkaisuja.

Suoritustapa: Vapaaehtoiset luennot ja muut eLearn-oppimisalustalla olevat tallenteet (noin 20 t). Omatoiminen perehtyminen kirjallisuuteen, säädöksiin sekä luennoilla jaettavaan materiaaliin (noin 113 t). Osaamisen arviointi SEB-salitenttinä (2 t). Luennoille ja tenttiin tulee ilmoittautua Pepissä. Tarkemmat ohjeet kurssin eLearn-oppimisalustalla (SEB-tentti eli valvottu sähköinen Moodle-omakonesalitentti). Luennot tallennetaan. Luennot voivat sisältää myös keskustelevaa osiota, jota ei tallenneta.

• Tarkista ennen ilmoittautumista ja opintomaksun maksamista, että suorituskertoja on jäljellä vähintään kaksi (mahdollistaa uusinnan).
  • Huomioi, että opiskeluoikeus myönnetään 2-5 arkipäivän kuluessa eli et heti pääse aktivoimaan käyttäjätunnuksia.
  • Kun avoimen yliopiston opiskeluoikeus on myönnetty, saat opintojen aloitusohjeet sähköpostiisi. Kirjaudu ohjeiden mukaisesti Oikeustieteiden opinnot, Itä-Suomen avoin yliopisto-aloitusmoodleen.
  • Opiskeluoikeus päättyy aina viimeistään lukuvuoden päättyessä heinäkuun lopulla riippumatta siitä tehdäänkö ilmoittautuminen syys- vai kevätlukukauden puolella.

Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille. Yksittäisen opintojaksojen hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeus päättyy aina lukuvuoden päättyessä viimeistään heinäkuun lopulla.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Päiväopetus
Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saatjärjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansioja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-12-08 09:00