Vetovoimaisen organisaation johtaminen, kevät 2024

Hinta:
75 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Sisältö: Magneettisairaalamalli, vetovoimaisuutta luova johtamistyyli ja osallistava johtaminen, rekrytointi, osaamisen ja työhyvinvoinnin johtaminen, kehityskeskustelut, urakehitysmallit ja palkitseminen.

Osaamistavoitteet: Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:

• kuvata organisaation vetovoimaa lisäävät tekijät
  • analysoida vetovoimaisen organisaation johtamista henkilöstön osaamisen, sitoutumisen, urakehityksen ja työhyvinvoinvoinnin edistämisen kannalta
  • soveltaa ja arvioida vetovoimaisen organisaation johtamisrakenteita

Opintojakso kehittää seuraavia geneerisiä taitoja: johtaminen ja kehittäminen, kriittinen ajattelu, sekä oman asiantuntijuuden tunnistaminen ja kehittäminen.

Kohderyhmä: Hoitotieteen opinnot soveltuvat sekä tutkintotavoitteisille opiskelijoille että täydennyskoulutukseksi sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisille ja asiantuntijoille.

Ajankohta: Verkko-opinnot ajalla 1.1.-31.3.2024.

Luennot: 14.3.2024 klo 9-15, etäosallistuminen, vapaaehtoinen osallistuminen.

Suoritustapa: Tutkinto- ja avoimen yliopiston opiskelijat (135 t): Luennot (6 t), luentotallenteet/-diat verkkoympäristössä (8t), oppimistehtävät, verkkokeskustelut, omatoiminen ja ryhmätyöskentely (86 t) sekä kirjallinen kokoava tehtävä (35 t).

Opintojakso sisältää aikataulutettuja tehtäviä, jotka on suoritettava määräaikaan mennessä. Opintojaksolle on ilmoittauduttava viimeiseen ilmoittautumispäivään mennessä. Opintojakson Moodle-alustalle tulee kirjautua mahdollisimman pian opintojakson alkaessa. Kirjautumisohjeet lähetetään opiskelijasähköpostiin ilmoittautumisajan päätyttyä.

Arviointi: Suoritukset arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty: esseekirjoitelma hyv-hyl, ryhmätehtävä hyv-hyl ja aktiivinen osallistuminen pienryhmätyöskentelyyn hyv-hyl.

Opettaja: Yliopistonlehtori Krista Jokiniemi

Kirjallisuus:

E-kirjat ja materiaalit / E-books

Viitala R. (2021). Henkilöstöjohtaminen. Keskeiset käsitteet, teoriat ja trendit. 1. painos. Helsinki: Edita Publishing Oy. Luvut 1-3.

Tieteelliset artikkelit, raportit / Scientific articles, reports:

Ervasti, J., Kausto, J., Leino-Arjas, P., Turunen, J., Varje, P., & Väänänen, A. (2022). Työkyvyn tuen vaikuttavuus. Tutkimuskatsaus työkyvyn tukitoimien työkyky- ja kustannusvaikutuksista. Valtioneuvoston kanslia, Helsinki. Saatavilla www-osoitteessa:  http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-383-131-5

Fischer, J. P., & Nichols, C. (2019). Leadership practices and patient outcomes in Magnet® vs. non-Magnet hospitals. Nursing management, 50(5), 26-31.

Prado-Inzerillo, M., Clavelle, J. T., & Fitzpatrick, J. J. (2018). Leadership practices and engagement among magnet® hospital chief nursing officers. JONA: The Journal of Nursing Administration, 48(10), 502-507.

Muu opintojakson aikana ilmoitettu materiaali

Mahdolliset kirjallisuus- ja lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Katso yleinen tallenne opintojen aloittamiseen avoimessa yliopistossa (kesto n. 5 min).

Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alta.

Kellonajasta riippumaton
Suomi

Ilmoittaudu

Ilmoittautumisohje

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin.

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-12-08 09:00