Ravitsemustieteen perusopinnot, verkko-opinnot, lv 2023-2024

Hinta:
375 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Ravitsemustiede selvittää ravitsemuksen merkitystä terveyden edistämisessä ja sairauksien hoidossa sekä tutkii syömisen merkitystä hyvinvoinnin osatekijänä. Perusopinnoissa perehdytään mm. ravitsemuksen perusteisiin, ravitsemukseen ja elintapoihin, elintarvikkeisiin, sosiaalisessa mediassa olevaan ravitsemus- ja terveysinformaatioon ja sen arviointiin ja syömisen sosiokulttuurisiin ulottuvuuksiin.

Suoritustapa: aikataulutetut verkko-opinnot

Ravitsemustieteen perusopinnot ovat aikataulutettuja verkko-opintoja; opintojaksot toteutuvat lukuvuonna 2023-2024 alla olevina ajankohtina.

Ravitsemustieteen perusopinnot koostuvat seuraavista opintojaksoista:

Ravitsemustieteen perusteet 5 op (1.9.-27.10.2023 tai 8.1.-5.3.2024)

Ravitsemus- ja terveysinformaatio sosiaalisessa mediassa 5 op (23.10.- 13.12.2023)

Ravitsemus ja elintavat 5 op (23.10.- 13.12.2023 tai 18.3.-31.5.2024)

Elintarvikkeet ruokavaliossa 5 op (8.1.-15.3.2024)

Syömisen sosiokulttuuriset ulottuvuudet 5 op (18.3.-31.5.2024)

Opintojaksot sisältävät erilaajuisia ja -tyyppisiä tehtäviä, jotka etenevät tietyn aikataulun mukaisesti. Opinnoissa käytetään verkko-oppimisympäristö Moodlea. Opintojesi suunnitteluvaiheessa, tutustuthan opintojaksokohtaisiin aikatauluihin, suoritustapoihin sekä tarvittaviin edeltäviin opintoihin ja huomioi kunkin opintojakson viimeinen ilmoittautumispäivä. Saat aina apua opintojen suunnitteluun ja aikataulutukseen oppiaineen suunnittelijalta ja koulutussihteeriltä (ks. yhteystiedot). Huom! Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille.

Huomioithan, että Ravitsemustieteen perusteet -opintojakso on pakollinen edeltävä opintojakso Ravitsemus ja elintavat 5 op ja Syömisen sosiokulttuuriset ulottuvuudet 5 op -opintojaksoille.

Verkkovälitteinen info ravitsemustieteen perusopinnoista 17.8.2023 klo 17.00-18.30. Info on avoin kaikille; opintoja vasta harkitseville tai opintojaksoille jo ilmoittautuneille. Tapaamiseen pääset tästä linkistä.

Katso yleinen tallenne opintojen aloittamiseen avoimessa yliopistossa (kesto n. 5 min).

Perusopinnot suoritettuaan opiskelija ymmärtää ravitsemuksen merkityksen terveyden ylläpitäjänä sekä yksilö- että väestötasolla. Opiskelija on perehtynyt ravitsemukseen useasta näkökulmasta tieteelliseen tietoon pohjautuen.

Ravitsemustieteen opiskelu tarjoaa hyvän mahdollisuuden täydentää ammatillista osaamista ja asiantuntijuutta työelämässä ja sopii esim. opettajille, sosiaali- ja terveydenhuollon henkilöstölle, liikunnan ja urheilun parissa toimiville, ruokapalvelualalla ja elintarviketeollisuudessa toimiville sekä kaikille ravitsemuksesta, terveydestä ja omasta hyvinvoinnista kiinnostuneille. Opinnot soveltuvat hyvin myös sivuaineeksi/osaksi tutkintoa esim. sosiaali-, terveys- ja liikuntatieteiden opiskelijoille.

Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alta.

Kellonajasta riippumaton
Suomi

Ei sähköistä ilmoittautumista

Opintokokonaisuuteen 25 op ei voi ilmoittautua, vaan ilmoittautuminen tehdään opintojaksoittain 15 €/op.