Ranska 3, etäopetus, syksy 2023

Hinta:
60 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Sisältö: Opintojaksolla opitaan tavoitteiden mukaisissa viestintätilanteissa tarvittavat kielen perusrakenteet ja perussanasto sekä harjoitellaan kuullun kielen ymmärtämistä ja puheen tuottamista arkipäivän viestintätilanteissa. Kurssilla tutustutaan myös kielialueen kulttuuriin ja tapoihin.

Sanasto ja viestintä:
• vaihto-opiskeluyliopiston valinta ranskankielisestä maasta
• mielipiteen ilmaiseminen
• vaihtoonhakemisen käytäntöjä
• ranskankielisten yliopistojen verkkosivuihin tutustuminen
• vaihtoyliopiston käytänteet
• pankkitilin avaaminen Ranskassa
• keskustelu opiskelijatuutorin kanssa
• vaihtoyliopiston opiskelijanoppaaseen tutustuminen
• vapaa-ajanvietto kampuksella ja vaihtokaupungissa

Rakenteet:
• preesens, imperfekti ja passé compose
• ajanilmaukset
• suorat ja epäsuorat objektipronominit

Osaamistavoitteet: Kurssin suoritettuaan opiskelija osaa toimia erilaisissa vaihto-opiskeluun liittyvissä arkielämän viestintätilanteissa suullisesti ja kirjallisesti. Hän ymmärtää kurssin sanastoa sisältävää selkeää puhetta ja tekstejä ja selviytyy lyhyistä sosiaalisista tilanteista. Opiskelija osaa korkeakouluopintoihin liittyvää sanastoa, keskustella opiskeluun liittyvistä käytännön asioista ja vapaa-ajanvietosta, ilmaista mielipiteensä, esittää kysymyksiä sekä hankkia tietoa eri palveluista ranskankielisiltä verkkosivuilta.

Kielitaidon tavoitetaso on Eurooppalaisen viitekehyksen taitotaso A2.1.

Katso yleinen tallenne opintojen aloittamiseen avoimessa yliopistossa (kesto n. 6 min).

Toteutus- ja suoritustavat: Osallistuminen opetukseen Zoomissa tai muussa verkkokokousympäristössä 48 t (osallistumisvelvoite vähintään 50 %) ja kurssiin kuuluvat tehtävät ja harjoitukset 54 t sekä kolme välikoetta 6 t (yhteensä 108 tuntia). Kurssin työmuotoina ovat esim. lyhyet luennot, pari- ja ryhmäharjoitukset ja ohjattu itseopiskelu Moodlessa. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää läsnäolovaatimusten täyttymistä ja opintojaksoon kuuluvien tehtävien ja välikokeiden tekemistä hyväksytysti annetussa aikataulussa. Kurssi etenee nopeasti ja asioiden omaksuminen edellyttää kontaktiopetukseen osallistumisen lisäksi säännöllistä itseopiskelua.

Aikataulu: 5.9.-28.11. Etäopetus tiistaisin klo 16-18 ja torstaisin klo 14-16.

Avoimen yliopiston opiskelijoille on varattu kymmenen opiskelijapaikkaa. Avoimen yliopiston opiskelijat ovat samassa opetuksessa tutkinto-opiskelijoiden kanssa.

Tarkemmat tiedot sekä aikataulut löytyvät Peppi-opinto-oppaasta.

Yksittäisen opintojakson hinta on 15 € / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023 - 2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Päivä- ja iltaopetus
Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset "Ilmoittaudu koulutukseen"-linkistä. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä ostoskoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Maksa opinnot. Saat sähköpostiisi maksulinkin. Maksamalla vahvistat ilmoittautumisen. Maksulinkki on aktiivinen 24 tuntia. Maksun jälkeen saat kaksi erillistä vahvistusviestiä, yksi ilmoittautumispalvelusta ja toinen Paytrail-palvelusta.

III Ohjeet opintojen aloittamiseen tulevat sähköpostiisi kymmenen päivän kuluessa ilmoittautumisesta. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opinto-oikeuden alkaessa.

Mikäli et saa maksulinkkiä tai muita viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-08-08 09:00