Mediateknologian kulttuurinen tutkimus, esseet, lv. 2023-2024

Hinta:
75 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Tämä opintojakso kuuluu Mediakulttuurin ja viestinnän perusopintoihin (humanistiset tieteet). HUOM.! Mediakulttuurin ja viestinnän perusopinnot ovat suoritettavissa 31.7.2024 saakka, jonka jälkeen opintokokonaisuus jää tauolle avoimen yliopiston tarjonnasta.

Sisältö

Keskeiset mediateknologian kulttuurisen tutkimuksen lähestymistavat. Oman teknologisen arjen havainnointi ja analysointi.

Suoritustapa

Oppimateriaali

Lukupaketti, joka annetaan opintojakson Moodlessa. Pyydä opintojakson Moodlen kurssiavain Johanna Uotiselta (johanna.uotinen ät uef.fi) ilmoittautumisen ja opintomaksun maksamisen jälkeen.

Tutustu opintojaksoon ja sen aikatauluihin Peppi-oppaassa (HUOM. aukeaa uuteen välilehteen).

Tutustu mediakasvatusta opiskelleen Jaanan upeaan opiskelijatarinaan! Linkki opiskelijatarinaan UEF:in sivuille.

Suoritustapa:

Kirjallisuus ja esseet: opiskelijan omatoiminen työskentely 135 t. Itsenäinen työskentely, lukeminen ja kirjoittaminen. Suoritettavissa koko lukuvuoden. Itsenäinen työskentely- ja esseiden palautusaikataulu.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:

• tunnistaa keskeisimmät ihmislähtöisen mediateknologian kulttuurisen tutkimuksen lähestymistavat, lähtökohdat ja tavoitteet
  • osaa erotella teknologioihin liittyviä yhteiskunnallisia, kulttuurisia ja yksilöllisiä rakenteita ja käytäntöjä
  • pystyy analysoimaan ihmisten jokapäiväisiä teknologiasuhteita oppimaansa soveltaen
  • esittää oppimansa selkeässä kirjallisessa muodossa.

Opintojakson työelämärelevanssisisältö:

• kirjallinen argumentointi ja ongelman pohtiminen eri näkökulmista
  • laajojen kokonaisuuksien hallinta ja muodostaminen omaksi tekstiksi
  • lähteiden käyttö ja lähdekritiikki
  • itsensä johtaminen ja ajankäytön suunnittelu
  • perustoimisto-ohjelmien käyttö.

Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alta.

Kellonajasta riippumaton

Periodit I–IV. Itsenäinen työskentely- ja esseiden palautusaikataulu. Opintojakson voi suorittaa myös kesäopintoina.

Suomi

Ilmoittaudu

Ilmoittautumisohje

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-12-08 09:00