Matematiikan perusopinnot, Kuopio, lv. 2023-2024

Hinta:
375 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Matematiikan perusopintojen tavoitteena on matematiikan keskeisten osa-alueiden luonteeseen ja sisältöön perehtyminen. Suurin osa opinnoista koostuu luentokursseista, joihin liittyy pienryhmissä käsiteltäviä harjoitustehtäviä. Matematiikka on pikemminkin taito- kuin tietoaine ja siksi ainoa tie oppimiseen on riittävä harjoittelu.

Nämä ovat paikan päällä Kuopion kampuksella suoritettavat matematiikan perusopinnot, joiden opetuksesta vastaa Teknillisen fysiikan laitos. Jos opiskelet kauempaa, esim. Siilinjärveltä tai jopa Iisalmesta, niin Fysiikan ja matematiikan laitoksen Joensuun kampukselta käsin opettamat matematiikan perusopinnot (Joensuu) sopivat etäopiskeluun näitä paremmin. Molemmat ovat samalla lailla matematiikan perusopintokokonaisuus, mutta koostuvat erinimisistä ja -sisältöisistä kursseista.

Opinnot toteutetaan lähiopetuksena.

Opintokokonaisuus koostuu seuraavista opintojaksoista:

Kurssit Lineaarialgebra ja Todennäköisyyslaskenta ovat osa perusopintoja, mutta niitä ei järjestetä vielä lukuvuonna 2023–2024. Jos tahdot suorittaa perusopinnot varaudu suorittamaan ne lukuvuonna 2024–2025.

Nämä ovat paikan päällä Kuopion kampuksella suoritettavat matematiikan perusopinnot, joiden opetuksesta vastaa Teknillisen fysiikan laitos. Jos opiskelet kauempaa, niin Fysiikan ja matematiikan laitoksen Joensuun kampukselta käsin opettamat matematiikan perusopinnot (Joensuu) sopivat etäopiskeluun näitä paremmin. Molemmat ovat samalla lailla matematiikan perusopintokokonaisuus, mutta koostuvat erinimisistä ja -sisältöisistä kursseista.

(Jos matemaattiset taidot huolestuttavat mutta et tahdo lähteä uppoutumaan perusopintoihin, tarjoamme myös verkkokurssin Lukiomatematiikan kertaus, 2 op, jolla saa taitonsa muiden aineiden vaatimalle lähtötasolle.)

HUOM! Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille. Opintokokonaisuuteen ei voi ilmoittautua.
Syksyn opintojaksoille ilmoittautuminen alkaa 7.8.2023 klo 9:00.

Opintojen tavoitteena on matematiikan keskeisten osa-alueiden luonteeseen ja sisältöön perehtyminen. Suurin osa opinnoista koostuu luentokursseista, joihin liittyy pienryhmissä käsiteltäviä harjoitustehtäviä. Matematiikka on pikemminkin taito- kuin tietoaine ja siksi ainoa tie oppimiseen on riittävä harjoittelu.

Luonnontieteistä, matematiikasta sivuaineena ja alan opetustehtävistä kiinnostuneet sekä ammatillisen osaamisen kehittämiseksi.

Ilmoittaudu yksittäisille opintojasoille.
Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Päiväopetus

Lv. 2023-2024. Opintojaksojen tarkemmat kuvaukset ja aikataulut löytyvät Pepistä.

Avoimen yliopiston opiskelijat suorittavat opintoja tutkinto-opiskelijoiden aikataulujen ja suoritustapojen mukaisesti.

Syksyn 2023 opintojaksoille ilmoittautuminen avautuu 7.8.2022 klo 9:00.
Kevään 2024 opintojaksoille ilmoittautuminen avautuu marraskuun 2023 lopulla.
Varmista tarkat hakuajat opintojaksokohtaisista tiedoista.

Suomi

Ei sähköistä ilmoittautumista