Historian aineopinnot, lv 2023-2024

Hinta:
525 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Historian sivuaineen aineopinnot suoritettuaan opiskelija

• on perehtynyt valitsemiinsa historian osa-alueisiin
  • ymmärtää historian tutkimusprosessin
  • tuntee historiantutkimuksessa käytettäviä aineistoja
  • osaa soveltaa historian tutkimusmenetelmiä
  • osaa suunnitella, toteuttaa ja raportoida itsenäisen sivuainetutkielman riittävän hyvällä asiatyylillä
  • osaa perustella tulkintojaan ja analysoida kriittisesti muiden tuottamaa tekstiä

Itä-Suomen yliopistossa historian opinnot tarjoavat laajan yleissivistyksen ja näkökulmia joiden avulla voidaan arvioida kriittisesti muutosta sekä ajankohtaisia tieteessä ja julkisuudessa esitettäviä käsityksiä menneisyydestä ja nykypäivästä. Opinnot tarkastelevat rajojen, liikkuvuuden, kulttuuristen kohtaamisten, yhteiskunnallisten muutosten sekä ympäristön historiaa kansainvälisessä, kansallisessa ja paikallisessa kontekstissa.

Tutustu opintokokonaisuuteen ja opintojaksojen tietoihin Peppi-oppaassa.

Katso tallenne opintojen aloittamisesta avoimessa yliopistossa (kesto n. 5 min).

Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alta.

Kellonajasta riippumaton
Päiväopetus