Avoin yliopisto: Suomi 2A, etäopetus, kevät 2024

30 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Opintojakson sisältö:

• menneiden tapahtumien kuvaaminen (imperfekti)
  • ohjeiden antaminen
  • yhdysvirkkeet
  • Loma ja matkailu
  • Terveys
  • Koti ja asuminen
  • Yhteiskunnan perusrakenteet ja arkipäivän suomalainen elämäntapa

Osaamistavoitteet:

Opiskelija osaa toimia toistuvissa arkipäivän suomenkielisissä viestintä- ja asiointitilanteissa. Hän osaa ilmaista toiveitaan ja tarpeitaan sekä hoitaa yksinkertaisia asioita myös puhelimessa. Hän tuntee hieman suomen kielen kohteliaisuuskeinoja ja osaa antaa ja seurata yksinkertaisia suomenkielisiä ohjeita. Hän osaa kuvailla menneitä tapahtumia suppeasti. Hän ymmärtää helpoista median sisällöistä niiden pääasiat, jos aihepiiri on tuttu ja pystyy poimimaan tietoja vakiomuotoisina toistuvista teksteistä. Hän osaa kirjoittaa lyhyitä tekstejä, ja selviytyy rutiininomaisista viestintätilanteista, joissa vaihdetaan tietoa tutuista aiheista. Opiskelija tiedostaa, mihin hänen kielitaitonsa riittää. Hän osaa vaikuttaa sanallisesti ympäristöönsä ja itseään koskeviin asioihin. Hän tuntee suomalaisuuden ja suomalaisen yhteiskunnan perusrakenteita.

Kielitaidon tavoitetaso on Eurooppalaisen viitekehyksen taitotaso A1.3.

Ennen tätä kurssia opiskelijalla on oltava suoritettuna Suomi 1a ja 1b tai vastaavat taidot. (Eurooppalaisen viitekehyksen A1.2-taso.)

Suoritustavat: Aktiivinen osallistuminen etäopetukseen, itsenäinen työskentely verkkoympäristössä ja annettujen oppimistehtävien suorittaminen. Kirjallinen lopputentti. Opintojakson hyväksytty suorittaminen ja tenttiin osallistuminen edellyttävät aktiivista osallistumista opetukseen ja opintojaksoon kuuluvien tehtävien tekemistä hyväksytysti annetussa aikataulussa. Opintosuoritus katsotaan keskeytyneeksi, kun opiskelija ei ole palauttanut tehtäviä määräaikana.

Aikataulu: Tämä opintojakso järjestetään ajalla 9.1.-15.2. Etäopetus tiistaisin ja torstaisin klo 12-14.

Tarkemmat luentoaikataulut löytyvät Peppi-opinto-oppaasta.

Ryhmä on täynnä ja ilmoittautuminen suljettu! (päiv. 18.12.)

Tämä opintojakso on tarjolla ensisijaisesti henkilöille, joilla on tilapäisen suojelun status. Näille henkilöille opintojakso on maksuton lukuvuonna 2023–2024. Ilmoittautumisen yhteydessä täytyy esittää todistus myönnetystä tilapäisen suojelun statuksesta. Jos opiskelijamäärä ei täyty tilapäisen suojelun statuksella opiskelevista, voidaan mukaan ottaa muilta opiskelijoita. Heiltä peritään avoimen yliopiston opintomaksu, joka on 15 € / opintopiste. Opintojakso laskutetaan jälkeenpäin. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023–2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot.

Päiväopetus
Englanti
Suomi

Ryhmä on täynnä, ilmoittautuminen suljettu!

1. Ennen ilmoittautumista tee suomen kielen valintatesti, jonka avulla voit arvioida, mikä suomen kielen opintojaksoista on sinulle sopivin.

2. Täytä ilmoittautumislomake huolellisesti. Liitä todistus tilapäisen suojelun statuksesta.

3. Ilmoittautumisajan jälkeen vahvistamme opintojaksolle pääsevät opiskelijat.

4. Ohjeet opintojen aloittamiseen tulevat sähköpostiisi ilmoittautumisajan päätyttyä. Jos sinulla ei ole aiempaa yliopiston käyttäjätunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta tunnuksen aktivointiohjeet. Tutustu ohjeisiin huolellisesti ja toimi ohjeiden mukaisesti.

Mikäli et saa ohjeita ja viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-11-22 09:00