Avoin yliopisto: Suomi 1B, syksy 2023, Kuopio

Jatkuva oppiminen verkkosivut

Sisältö:

• Arjesta kertominen
  • Asiointi ja ostaminen sekä pyynnöt
  • vakiomuotoiset fraasit ja niihin vastaaminen
  • sanajärjestys ja lauseenmuodostuksen perusteet
  • nominin- ja verbintaivutuksen perusteet
  • suomen kielen erityispiirteet
  • Perhe ja harrastukset, koti
  • Ajan ilmaukset
  • Omistuslause
  • Kieltolause
  • Ko/kö-kysymykset

Osaamistavoitteet: Opiskelija osaa kuvailla suppeasti itseään sekä kysyä ja antaa tietoja suomeksi. Hän ymmärtää yksinkertaisia suullisia ja kirjallisia viestejä ja pystyy tuottamaan niitä itse. Opiskelija osaa käydä lyhyitä suomenkielisiä keskusteluja tutuista aiheista ja kuvata nykyhetken sekä tulevaisuuden tapahtumia. Opiskelija tietää suomen kielen tärkeimmät erityispiirteet ja tuntee suomalaista elämäntapaa. Opiskelija tuntee kielen perussanastoa ja -rakenteita.

Kielitaidon tavoitetaso on Eurooppalaisen viitekehyksen taitotaso A1.2.

Esitietovaatimukset

Suomi 1A tai vastaavat tiedot ja taidot.

Suoritustavat: Aktiivinen osallistuminen opetukseen Kuopion kampuksella, itsenäinen työskentely verkkoympäristössä ja annettujen oppimistehtävien suorittaminen. Kirjallinen lopputentti. Opintojakson hyväksytty suorittaminen ja tenttiin osallistuminen edellyttävät aktiivista osallistumista opetukseen ja opintojaksoon kuuluvien tehtävien tekemistä hyväksytysti annetussa aikataulussa. Opintosuoritus katsotaan keskeytyneeksi, kun opiskelija ei ole palauttanut tehtäviä määräaikana.

Aikataulu: Tämä opintojakso järjestetään 23.10.-29.11., opetus Kuopion kampuksella maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 14-16.

Lisätietoja ja aikataulut löytyvät Peppi-opinto-oppaasta.

Tämä opintojakso on tarjolla ensisijaisesti henkilöille, joilla on tilapäisen suojelun status. Heille opintojakso on maksuton lukuvuonna 2023–2024. Ilmoittautumisen yhteydessä täytyy esittää todistus myönnetystä tilapäisen suojelun statuksesta. Jos opiskelijamäärä ei täyty tilapäisen suojelun statuksella opiskelevista, voidaan mukaan ottaa muilta opiskelijoita. Heiltä peritään avoimen yliopiston opintomaksu, joka on 15 € / opintopiste. Opintojakso laskutetaan jälkeenpäin. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023–2024. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot.

Päiväopetus
Englanti
Suomi

Ilmoittaudu

1. Ennen ilmoittautumista tee suomen kielen valintatesti, jonka avulla voit arvioida, mikä suomen kielen opintojaksoista on sinulle sopivin. Linkki testiin löytyy ilmoittautumislomakkeelta.

2. Täytä ilmoittautumislomake huolellisesti. Liitä todistus tilapäisen suojelun statuksesta.

3. Ilmoittautumisajan jälkeen vahvistamme opintojaksolle pääsevät opiskelijat.

4. Ohjeet opintojen aloittamiseen tulevat sähköpostiisi ilmoittautumisajan päätyttyä. Jos sinulla ei ole aiempaa yliopiston käyttäjätunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta tunnuksen aktivointiohjeet. Tutustu ohjeisiin huolellisesti ja toimi ohjeiden mukaisesti.

Mikäli et saa ohjeita ja viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-08-08 09:00