Avoin yliopisto: Suomi 1A, etäopetus, syksy 2023

Jatkuva oppiminen verkkosivut

Sisältö:

• esittäytyminen

• vakiomuotoiset fraasit ja niihin vastaaminen

• sanajärjestys ja lauseenmuodostuksen perusteet

• nominin- ja verbintaivutuksen alkeet

• suomen kielen erityispiirteet

• matkustaminen

• koti

Osaamistavoitteet: Opiskelija osaa tervehtiä ja esittäytyä sekä kertoa suppeasti itsestään sekä kysyä ja antaa tietoja suomeksi. Hän ymmärtää yksinkertaisia suullisia ja kirjallisia viestejä ja pystyy tuottamaan niitä itse. Opiskelija tietää suomen kielen tärkeimmät erityispiirteet ja tuntee hieman suomalaista elämäntapaa. Opiskelija tuntee kielen perussanastoa ja -rakenteita. Kielitaidon tavoitetaso on Eurooppalaisen viitekehyksen taitotaso A1.1.

Tämä kurssi on 0-tasolta alkava alkeiskurssi. Kurssille osallistuminen ei edellytä aiempia suomen kielen opintoja.

Suoritustapa: Itsenäinen työskentely verkkoympäristössä, ohjattu luento-opetus (1x/vk) etäopetuksena ja annettujen oppimistehtävien suorittaminen. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää opintojaksoon kuuluvien tehtävien tekemistä hyväksytysti annetussa aikataulussa ja kurssin kirjallisen lopputentin hyväksyttyä suorittamista.

Aikataulu: Opintojakso järjestetään ajalla 30.8.-11.10., etäluennot keskiviikkoisin klo 12-14.

Tarkemmat tiedot löytyvät Peppi-opinto-oppaasta.

Tämä opintojakso on tarjolla ensisijaisesti henkilöille, joilla on tilapäisen suojelun status. Näille henkilöille opintojakso on maksuton lukuvuonna 2023–2024. Ilmoittautumisen yhteydessä täytyy esittää todistus myönnetystä tilapäisen suojelun statuksesta. Jos opiskelijamäärä ei täyty tilapäisen suojelun statuksella opiskelevista, voidaan mukaan ottaa muita opiskelijoita. Heiltä peritään avoimen yliopiston opintomaksu, joka on 15 € / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023–2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot.

Päiväopetus
Englanti
Suomi

Ilmoittaudu

1. Ennen ilmoittautumista tee suomen kielen valintatesti, jonka avulla voit arvioida, mikä suomen kielen opintojaksoista on sinulle sopivin. Linkki testiin löytyy ilmoittautumislomakkeelta.

2. Täytä ilmoittautumislomake huolellisesti. Liitä todistus tilapäisen suojelun statuksesta.

3. Ilmoittautumisajan jälkeen vahvistamme opintojaksolle pääsevät opiskelijat.

4. Ohjeet opintojen aloittamiseen tulevat sähköpostiisi ilmoittautumisajan päätyttyä. Jos sinulla ei ole aiempaa yliopiston käyttäjätunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta tunnuksen aktivointiohjeet. Tutustu ohjeisiin huolellisesti ja toimi ohjeiden mukaisesti.

Mikäli et saa maksulinkkiä tai muita viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-08-08 09:00