Aloitusmoduuli, lv. 2023-2024 (Julkishallinnon HTK-tutkinto)

Avoin yliopisto
smart for good
Laajuus:
16 opintopistettä
Kampus tai kaupunki:
Joensuu
Kategoria:
Liiketalous ja kansainvälisyys, Juridiikka ja yhteiskunta
Toteutusmuoto:
Etäopetus, Itsenäinen opiskelu, Lähiopetus, Verkko-opetus
Hinta:
216 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Avoimessa yliopistossa suoritettava julkishallinnon HTK-tutkinto on Vaasan yliopiston hallintotieteiden ja Itä-Suomen yliopiston oikeustieteiden yhdessä toteuttama hallintotieteiden kandidaatin tutkinto (180 op). Hallintotieteiden kandidaatin tutkinto ja sen sisältämät moduulit ovat kaikille avoimia, mutta ensisijaisesti suunnattu jo työelämässä oleville. Koulutus on käynnistynyt vuoden 2020 alussa osana Toinen reitti yliopistoon (TRY) -hanketta.

Tutkintoon kuuluvat opinnot suoritetaan avoimessa yliopistossa. Voit suorittaa ne pääosin etäopintoina, joko koko tutkinnon tai vain esim. yhden moduulin tai yksittäisiä opintojaksoja omien tarpeidesi mukaan.

Opintomaksut ja ilmoittautuminen

Opinnot ovat maksullisia avoimen yliopiston opintoja. Lukuvuonna 2023-2024 opintomaksu on 12-15€/opintopiste. Lisäkustannuksia voi tulla mm. oikeustieteen tenttien suorittamisesta siirtotenttinä (tentinvalvonta) toisella paikkakunnalla.

Tutkinto koostuu yksittäisten opintojaksojen muodostamista moduuleista. Koulutukseen ei ole erillistä hakua/hakuaikaa, vaan opiskelija ilmoittautuu järjestämisaikataulujen puitteissa jokaiselle opintojaksolle erikseen siihen avoimeen yliopistoon, jossa opinnot järjestetään. Opetustarjonta/moduulit löytyvät Opintopolusta esim. julkishallinnon htk-tutkinto -hakusanalla. Varsinainen ilmoittautuminen tapahtuu ko. avoimen yliopiston ilmoittautumispalvelussa (ilmoittautumislinkit löytyvät Opintopolusta).

Yksittäisillä opintojaksoilla on rajattu opiskeluoikeusaika, joten ilmoittaudu kerralla vain niihin opintoihin, jotka sinulla on mahdollisuus suorittaa annetun ajan puitteissa. Opintojaksoja järjestetään useamman lukuvuoden aikana.

HTK-tutkinnon rakenne

Opiskelija voi suorittaa yksittäisen opintojakson tai yhden tai useampia moduuleja. Moduulit sisältävät opintojaksoja sekä Vaasan että Itä-Suomen avoimen yliopiston tarjonnasta ja opintojaksoille ilmoittaudutaan siihen avoimeen yliopistoon, jossa opintojakso on tarjolla (UEF=Itä-Suomen yliopisto, VY=Vaasan yliopisto).  Opiskelija voi myös suorittaa avoimessa yliopistossa kaikki HTK-tutkintoon vaadittavat opinnot ja hakea sen jälkeen tutkinto-opiskelijan opinto-oikeutta joko Vaasan yliopistosta (julkishallinto: julkisen toiminnan johtaminen tai sosiaali- ja terveyshallintotiede) tai Itä-Suomen yliopistosta (julkishallinto: julkisoikeus) saadakseen tutkinnon.

Koko hallintotieteiden kandidaatin tutkinto, julkishallinto (180 op) muodostuu seuraavista moduuleista:

Sisältömoduulit (valitaan väh. 3):

Täydentävät moduulit (tutkintotavoitteiset):

Opintomoduuli on osa Vaasan yliopiston (VY) ja Itä-Suomen yliopiston (UEF) Toinen reitti yliopistoon-hankkeessa kehittämää koulutusta: Hallintotieteiden kandidaatin tutkinto (180 op), julkishallinto. Koulutus toteutetaan avoimena yliopisto-opetuksena. Koulutus sisältää useita eri sisältöisiä moduuleja, joista suositellaan ensin suoritettavaksi Aloitusmoduuli, 16 op.

Jokaiseen moduulin opintojaksoon ilmoittaudutaan erikseen alla olevien linkkien kautta (linkit johtavat opintojaksojen tietoihin, joista löytyy opintojaksokohtainen ilmoittautumislomake).

Vaasan yliopiston avoin yliopisto (VY)

Julkinen johtaminen, 6 op, VY

Henkilökohtainen opintosuunnitelma (HTK), 1 op, VY

Tieteellinen tiedonhankinta I, 1 op, VY syksy 2023 ja kevät 2024

Itä-Suomen yliopiston avoin yliopisto (UEF)

Oikeustieteen perusteet 1 op, UEF

Juridinen kirjoittaminen ja tiedonhankinta 2 op, UEF

Yleishallinto-oikeus 5 op, UEF

Julkishallinnon HTK-tutkintoon kuuluvat opinnot on tarkoitettu kaikille julkishallinnon (oikeustieteet, julkisjohtaminen, julkisoikeus, sosiaali- ja terveyshallintotiede) opiskelusta kiinnostuneille, jotka haluavat kehittää osaamistaan näiden alojen asiantuntijuutta vaativissa tehtävissä.

Aloitusmoduuli, Viestintä- ja kieliopinnot -moduuli sekä Tutkielmamoduuli on tarkoitettu vain henkilöille, jotka suorittavat koko Julkishallinnon HTK-tutkinnon.

Tutustu Vaasan yliopiston avoimen yliopiston maksu- ja peruutusehtoihin.

Tutustu Itä-Suomen avoimen yliopisto-opetuksen maksuihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot

Päiväopetus

Opintojaksokohtaiset aikataulut löytyvät opintojaksojen tiedoista.

Suomi

Ei sähköistä ilmoittautumista

Aloitusmoduuliin 16 op ei voi ilmoittautua, vaan ilmoittautuminen tehdään opintojaksoittain 12-15 e/op.