Asiantuntijoita valkotaulun ääressä

Valtakunnallinen uraseuranta on alkanut

Minne yliopistolta valmistuneet ovat työllistyneet? Vastaavatko opinnot työelämän vaatimuksia? Ovatko valmistuneet tyytyväisiä koulutukseensa? Vastauksia näihin kysymyksiin haetaan uraseurantakyselyllä.

Kysely on käynnissä joulukuun 13. päivään asti ja sen saavat kaikki vuonna 2016 valmistuneet maisterit, lastentarhaopettajat ja farmaseutit sekä vuonna 2018 tohtorin tutkinnon suorittaneet.  Kysely on osa yliopistojen ura- ja rekrytointipalveluiden Aarresaari-verkoston uraseurantaa. Mukana ovat kaikki yliopistot, Maanpuolustuskorkeakoulua lukuun ottamatta.

Uraseurannan tavoitteena on tuottaa kattavaa tietoa akateemisten laadullisesta työllistymisestä sekä yliopistokoulutuksen vastaamisesta työelämän osaamistarpeisiin. Tuloksia hyödynnetään mm. opetuksen suunnittelussa, ohjauksessa ja koulutuksen kehittämisessä. Seurannan tietoja tuo esiin myös valtakunnallinen Töissä.fi -palvelu.

Mikäli siis olet saanut kyselyn, toivomme että vastaat siihen! Vastaamalla tuotat arvokasta tietoa akateemisesti koulutettujen työurista ja työmarkkinoista!

Lue lisää Aarresaari-verkostosta ja uraseurannasta osoitteessa https://www.aarresaari.net/valmistuneet-tyoelamassa/