Muki kädessä.

Turusen Säätiöltä 100 000 euron lahjoitus Itä-Suomen yliopistolle

Sirkka ja Jorma Turusen Säätiö lahjoitti 100 000 euroa valtion vastinrahaan oikeuttavaan varainhankintakampanjaan Itä-Suomen yliopistolle. Lahjoitus on kohdennettu lääketieteiden ja farmasian koulutusalalle.

Säätiö on osallistunut vastaavaan kampanjaan myös edellisellä kierroksella.

– Säätiön hallitus pitää merkittävänä tekijänä sitä, että valtio osallistuu yliopiston rahoitukseen vastinrahalla, jolloin jokaisella eurolla on merkittävä vaikutus niin koulutusalalle kuin yliopistolle, ja siten myös osaltaan alueen elinvoimaisuudelle, kertoo säätiön asiamies Hannu Palsola.

Itä-Suomen yliopisto kiittää säätiötä merkittävästä lahjoituksesta.

– Lahjoitusvaroilla on erittäin suuri merkitys koulutusalan tutkimuksen ja opetuksen kehittämiselle, Itä-Suomen yliopiston terveystieteiden tiedekunnan dekaani Jussi Pihlajamäki sanoo.

Vuonna 2014 perustetun Sirkka ja Jorma Turusen Säätiön varat ovat peräisin kauppaneuvos Jorma Turusen ja hammaslääkäri Sirkka Turusen jäämistöstä. Säätiön tarkoituksena on ikääntyvien ihmisten elämisen laadun ja hoidon parantaminen.

Sirkka ja Jorma Turusen Säätiö, asiamies Hannu Palsola, p. 044 368 1810 ja hallituksen puheenjohtaja Jaakko Helminen, p. 0400 625 286

Itä-Suomen yliopisto, Terveystieteiden tiedekunnan dekaani, Jussi Pihlajamäki p. 050 344 0187