Tapio Määttä

Tapio Määttä WWF Suomen hallintoneuvostoon

Ympäristöoikeuden professori Tapio Määttä Itä-Suomen yliopistosta valittiin WWF Suomen hallintoneuvostoon. Heinäkuun alussa hallintoneuvostossa aloitti kautensa yhdeksän uutta jäsentä, jotka edustavat politiikan, tieteen ja yritysmaailman huippuosaajia.

Määttä on johtanut useita monitieteisiä tutkimushankkeita ja toiminut muun muassa Suomen Akatemian Ympäristö ja oikeus -tutkimusohjelman ohjelmajohtajana.
– Korkeatasoinen ja huolellisesti valmisteltu ympäristö- ja luonnonsuojelulainsäädäntö ja hyvin toimiva oikeuslaitos ovat luonnonsuojelun kivijalka, eikä tätä perustaa saa päästää rapautumaan. Olemme todella ylpeitä ja iloisia siitä, että saimme alan huippuosaajan, ympäristöoikeuden professori Tapio Määtän hallintoneuvostoomme, WWF:n pääsihteeri Liisa Rohweder toteaa.

– Olen hyvin iloinen tullessani valituksi hallintoneuvoston jäseneksi. WWF:n työ sellaisen tulevaisuuden eteen, jossa ihminen ja luonto elävät tasapainossa edellyttää monipuolisesti erilaisten ohjauskeinojen käyttöä. Kestävän luonto- ja ympäristösuhteen rakentamisessa lainsäädännöllä on aina ollut ja tulee tulevaisuudessakin olemaan keskeinen rooli, Tapio Määttä sanoo.

Määtän lisäksi hallintoneuvoston uusina jäseninä aloittivat toimitusjohtaja Pia Kalsta, metsäekologian dosentti Timo Kuuluvainen, kansliapäällikkö Anita Lehikoinen, toimitusjohtaja Petri Niemisvirta, Senior Partner Jan Ollila, apulaispormestari Anni Sinnemäki, kansanedustaja Saara-Sofia Siren ja kansanedustaja Antero Vartia. WWF:n hallitukseen nimitettiin uutena jäsenenä professori Eva Heiskanen.

WWF:n tiedote