Takaisin Itä-Suomen yliopisto ylsi 351-400 joukkoon tuoreessa yliopistovertailussa

Itä-Suomen yliopisto sijoittui 351-400 maailman parhaan yliopiston joukkoon Times Higher Education -lehden yliopistovertailussa. Viime vuonna Itä-Suomen yliopisto oli sijoilla 301-350 eli sijoitus laski hieman.

Itä-Suomen yliopisto sijoittuu viidenneksi yhdeksän suomalaisen yliopiston joukossa. Tällä kertaa Helsingin yliopisto oli 99., Aalto-yliopisto 181., Tampereen yliopisto sijoittui ryhmään 201-250 ja Oulun yliopisto ryhmään 251-300.

Tänään julkaistussa yliopistovertailussa arvioitiin yli 1 200 yliopistoa eri puolilta maailmaa. Vertailussa otetaan huomioon muun muassa opetus, tutkimus, tieteelliset viittaukset ja kansainvälisyys.

Times Higher Education World University Rankings 2019

Itä-Suomen yliopiston sijoituksia kansainvälisissä yliopistovertailuissa