Tekstitarroja lasiseinässä.

Suomen Akatemian lähes 0,8 miljoonan euron rahoitus kulttuurin ja yhteiskunnan tutkimushankkeelle

Kulttuurin ja yhteiskunnan tutkimuksen toimikunta myönsi rahoitusta Itä-Suomen yliopiston hankkeille yhteensä 0,8 miljoonaa euroa.

Suomen Akatemia on myöntänyt rahoitusta kahdelle Itä-Suomen yliopiston kulttuurin ja yhteiskunnan tutkimuksen hankkeelle. Akatemian toimikunta teki päätöksen rahoituksista 31. toukokuuta.

Rahoitetut hankkeet:

Kaijus Ervasti, Marginalisoitujen ryhmien oikeudensaantimahdollisuudet ikääntyvässä yhteiskunnassa, 499 021 euroa.

Yulia Yamineva, Tieteeseen perustuvia oikeudellisia väyliä vähentää mustan hiilen päästöjä EU:ssa ja Kiinassa: Kohti integroituja ilmasto - ilmanlaatu -lähestymistapoja (ClimAirPathways-konsortio). 279 770 euroa.

Tutkijoiden yhteystiedot UEF Connect

Lähteet: Kulttuurin ja yhteiskunnan tutkimuksen toimikunnan myöntämät akatemiahankkeet