Lapsi laskee matematiikkaa

StarT-festivaaleilla opitaan uutta ja innostutaan luonnontieteistä ja matematiikasta!

Itä-Suomen yliopiston LUMA-keskus järjestää lasten ja nuorten LUMA-projekteja esittelevän StarT-festivaalin perjantaina 18.5. klo 10 alkaen SciFest-tapahtuman yhteydessä Joensuu Areenassa. Tapahtumaan on kaikilla vapaa pääsy.

Eri puolilla Suomea järjestettävät StarT-festivaalit ovat innostavia tapahtumia, joissa lapset ja nuoret saavat tuoda esille omaa osaamistaan ja jakaa yhdessä tekemisen ja oppimisen iloa. Joensuun festivaaleilla on esillä 14 lasten ja nuorten tekemää projektia, joista parhaat palkitaan! Mukana on pienoismalleja, pelejä ja leluja sekä robotiikkaa.

Alueelliset StarT-festivaalit ovat osa laajempaa LUMA-keskus Suomen vuonna 2016 käynnistämää StarT-toimintamallia, jolla tuetaan uusien opetussuunnitelmien mukaisten monialaisten oppimiskokonaisuuksien toteuttamista varhaiskasvatuksesta toiselle asteelle. StarTin pitkäaikaisena tavoitteena on vakiinnuttaa yhteisöllinen ja innostava StarT-toiminta osaksi koulujen ja muiden oppimisyhteisöjen jokavuotista toimintaa. Kaudella 2016−2017 StarT-toiminnan piirissä oli mukana 800 oppimisyhteisöä 36:sta eri maasta.

“Yhdessä hyvää tulevaisuuteen!” kuuluu StarTin motto. Yhteisen tulevaisuuden rakentamisessa ovat tärkeässä roolissa myös StarTin lukuisat yhteistyökumppanit. He tarjoavat monipuolisesti tukeaan myös StarT-festivaalien järjestämisessä toimien mm. tuomareina, oheisohjelman järjestäjinä sekä ansioituneimpien tiimien palkitsijoina.

Tervetuloa!

Lisätietoa antavat