Tekstitarroja lasiseinässä.

Sosiaali- ja terveydenhuollon tiedonhallinnan keskustelufoorumi pureutuu tutkimusperustaiseen osaamiseen

Odotettavissa koko maassa… Sosiaali- ja terveydenhuollon tiedonhallinnan keskustelufoorumi järjestetään 3. marraskuuta Kuopiossa. Alan tutkijat ja asiantuntijat kokoontuvat jo 11:nnen kerran pohtimaan sote-tiedonhallinnan kysymyksiä. Tämän vuoden teema on tutkimusperustainen osaaminen sosiaali- ja terveydenhuollon tiedonhallinnassa.

Erityisasiantuntija Maija Valta Pohjois-Karjalan sosiaali- ja terveyspalvelujen kuntayhtymästä puhuu tiedonhallinnan tutkimusosaamisen merkityksestä monipuolisessa urakehityksessä. Väitöskirjatutkija Milla Rosenlund ja yliopistonlehtori Virpi Jylhä tarkastelevat kansainvälisiä mittareita kyselytutkimuksessa esimerkkinään jaettu päätöksenteko ja tiedonlukutaito. Väitöskirjatutkija Pauleen Mannevaara esittelee verkossa toteutettavia fokusryhmähaastatteluja. Väitöskirjatutkija Juhamatti Huuskon aiheena on terveysteknologian rooli ja sääntely terveydenhuollossa. Tutkimuspäällikkö Tuulikki Vehko tarkastelee osuudessaan Sosiaali- ja terveydenhuollon tietojärjestelmäpalveluiden seuranta ja arviointi -hankkeen käytäntöjä kansallisten kyselytutkimusten toteuttamisesta.

Tilaisuudessa luovutetaan professori Kaija Sarannon tunnustuspalkinto vuoden parhaalle sosiaali- terveydenhuollon tietohallinnan pro gradu -tutkielmalle.

Keskustelufoorumin järjestää Itä-Suomen yliopiston sosiaali- ja terveysjohtamisen laitoksen sosiaali- ja terveydenhuollon tiedonhallinnan oppiaine.

Tilaisuuden ohjelma löytyy osoitteesta https://www.uef.fi/fi/tapahtuma/odotettavissa-koko-maassa11-sosiaali-ja-terveydenhuollon-tiedonhallinnan-keskustelufoorumi

Yliopistonlehtori Ville Kivivirta, puh 050 598 2910, ville.kivivirta(at)uef.fi