UEF liput lipputangoissa

Savonlinnalaiset opiskelijat tutustuvat Joensuuhun 19. huhtikuuta

Itä-Suomen yliopiston Joensuun kampuksella pidetään järjestyksessään toinen Saimaalta susirajalle -opiskelijaekskursio torstaina 19. huhtikuuta kampussiirtoon liittyen. Ekskursion järjestävät Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunta (ISYY) ja Itä-Suomen yliopiston filosofinen tiedekunta.

Tapahtuman myötä Savonlinnasta Joensuuhun syksyllä siirtyvät opiskelijat pääsevät tutustuman Joensuun kampukseen, kaupunkiin ja paikallisiin opettajaopiskelijoihin.

Tapaamisen teemana on erityisesti opiskelijaelämä Joensuussa ja yliopistokampuksella. Tapahtuman suunnittelun päävastuussa ovat olleet Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunta yhdessä opetus- ja kasvatusalan ainejärjestöjen kanssa.

Päiväohjelma alkaa Joensuussa klo 13, ja siihen on ilmoittautunut 99 Savonlinnan kampuksen opiskelijaa. Iltaohjelmaan on ilmoittautunut runsaasti myös Joensuun kampuksen opiskelijoita.

Mukaan ilmoittautuneet lastentarhanopettajaopiskelijat vierailevat päivän aluksi Niinivaaran vuoropäiväkodissa. Muiden opiskelijoiden ohjelma alkaa ruokailulla, jonka jälkeen he tutustuvat Normaalikoulun tiloihin Länsikadun koululla (luokanopettajaopiskelijat) ja Tulliportin koululla (käsityö- ja kotitalousopettajaopiskelijat). Tämän jälkeen opiskelijat tutustuvat Carelian aulassa muun muassa ISYYn, Sooliin ja opettaja-ainejärjestöihin.

Ohjelma jatkuu alkuillasta kaupungilla muun muassa ainejärjestöjen järjestämällä ohjelmalla, ja yhteiset iltabileet pidetään Viihdemaailma Ilonassa. Osa savonlinnalaisista majoittuu joensuulaisten opiskelijoiden kotona.

Suunnittelija Outi Tikkanen, outi.e.tikkanen(at)uef.fi, p. 050 330 8934
Savonlinnan kampuspuheenjohtaja (Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunta) Heikki Räihä kampuspj.savonlinna(at)isyy.fi