OPH-koulutukset

Runsas tarjonta Opetushallituksen rahoittamia koulutuksia opetus- ja kasvatusalan ammattilaisille

Haluatko vastata kasvatuksen tai opetuksen kentän ajankohtaisiin muutoksiin kehittämällä omaa ammattitaitoasi? Tarvitsetko lisäpätevyyttä uusiin työtehtäviin, johtamiseen tai esimiestyöhön?

Tarjoamme kattavan valikoiman Opetushallituksen rahoittamia täydennyskoulutuksia opetus- ja kasvatusalan ammattilaisille.

Opetushallituksen rahoittamat täydennyskoulutukset:

• Valmentava johtaminen - jaettu pedagoginen johtajuus ja strateginen osaaminen (5 op)
    Vahvista työyhteisön hyvinvointia ja suorituskykyä muuttuvassa pedagogisessa ympäristössä.
    Ajankohta: Lokakuu 2021-Huhtikuu 2022

• Turvallinen ja osallistava oppimisyhteisö (5 op)
    Keinoja tunnistaa ja tarttua työrauhaa ja oppimista haastaviin tilanteisiin akuutisti, ennakoiden ja osallistaen.
    Ajankohta: Marraskuu 2021-Toukokuu 2022

• EMO - Erityiskysymyksiä maahanmuuttajan oppimisessa (8 op)
    Ajankohta: syksy 2021 tai kevät 2022

• OVELLA - Ohjaus oppivelvollisuuden laajentuessa (5 op)
    Mahdollista nuoren oppiminen ja hyvinvointi entistä paremmin oppivelvollisuuden laajentuessa.
    Ajankohta: Kevät 2022

• Oma äikkä - osaamista oman äidinkielen opettamiseen perusopetuksessa (8 op)
    Vahvista osaamistasi monipuolisessa huippukouluttajien vetämässä koulutuskokonaisuudessa.
    Ajankohta: Kevät 2022

• Hyvinvoinnin johtaminen (5 op)
    Hyvinvoinnin johtamista etua pedagogiseen johtamiseen ja strategiseen henkilöstöjohtamiseen.
    Ajankohta: 04/2022-12/2022

• Opettajan toiminnalliset torstait, maksullinen täydennyskoulutus
    Mitä monilukutaito on ja miten sitä voidaan lukuvuoden aikana käytännössä opettaa? Paneudu työrauhan vahvistamiseen, oppimisen solmujen aukomiseen ja omasta työstä inspiroitumiseen.

• Flippaus haltuun - tilauskoulutus
    Flippaa opetus onnistuneesti oppijakeskeiseksi kouluttajana flippauksen edelläkävijä Markku Saarelainen.

Avoimen yliopiston tarjontaa:

• Ohjauksen alan yksittäisiä opintojaksoja syksyllä 2021:
    - Johdatus ohjauksen teoriaan ja käytäntöön 5 op
    - Ohjaustaidot työelämässä 5 op
    - Ohjauksen erityisalat 5 op
    - MOOC, Koko koulu ohjaa ja tukee lukiossa

• Tieto- ja viestintäteknologian pedagogiikka (25 op)
    Verkko-opinnoissa pääset kehittämään pedagogista ymmärrystä teknologian hyödyntämisestä opetuksessa ja oppimisessa.

Pysy ajan tasalla

Tilaa uutiskirje