Professori Marjatta Palander

Professori Marjatta Palander Karjalaisen Kulttuurin Edistämissäätiön hallituksen puheenjohtajaksi

Itä-Suomen yliopiston suomen kielen professori Marjatta Palander on valittu Karjalaisen Kulttuurin Edistämissäätiön hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi. Tehtävässä on aiemmin toiminut kolmen perättäisen kolmivuotiskauden ajan teollisuusneuvos Matti Virtaala. Palander aloittaa puheenjohtajana vuoden 2021 alusta.

Säätiön hallitukseen valittiin kolme uutta jäsentä, joista yksi on Itä-Suomen yliopiston rikos- ja prosessioikeuden professori Matti Tolvanen. Muut uudet jäsenet ovat toimitusjohtaja Ari Mononen sekä varatuomari, asianajaja Tuomo Vatanen.

Karjalaisen Kulttuurin Edistämissäätiön hallituksessa on puheenjohtajan lisäksi kuusi jäsentä ja hallintoneuvostossa 13–17 jäsentä. Säätiön luottamushallinnon jäsenten toimikausi on kolme vuotta kerrallaan.

KKES:n hallituksen jäsenet 2021 alkaen:

Professori Marjatta Palander, Joensuu (pj.).
KTM Eero Broman, Helsinki
Toimitusjohtaja Ari Mononen, Joensuu
Kehittämispäällikkö Anu Talka, Lappeenranta
Professori Matti Tolvanen, Joensuu
Varatuomari Tuomo Vatanen, Joensuu
Varatuomari, FT h.c. Risto Voipio, Helsinki
Hallintoneuvoston puheenjohtajana jatkaa FM Liisa Ryyppö ja varapuheenjohtajana professori Risto Turunen.