Illustration of woman looking with binoculars.

Opiskelijatiimit hakevat haasteita ja projekteja Joensuun ja Kuopion seudun yrityksiltä ja toimijoilta

Onko yritykselläsi tai organisaatiollasi mielessä jokin haaste tai projekti, joka liittyy sosiaalisiin, teknologisiin tai tieteellisiin teemoihin? Haluaisitko avuksesi kansainvälisen ja monitieteisen opiskelijatiimin haasteen ratkaisemiseen?

Osallistu YUFE Challenge -tiimien työskentelyyn, jossa eurooppalaisen Young Universities for the Future of Europe (YUFE) -yliopistoallianssin opiskelijat akateemisen mentorinsa tukemina tarjoavat haasteisiin perustellun ratkaisuehdotuksen.

Aikaisemmat haastetiimit ovat ratkoneet muun muassa massaturismin, sosiaalisen median polarisoitumisen ja opiskelijoiden sosiaalisen tuen kysymyksiä. Yhteistyö innostuneen kansainvälisen tiimin kanssa avaa uusia näkökulmia ja tekee organisaation tutuksi mahdollisille tulevaisuuden työntekijöille.

Ehdotetut haasteet arvioidaan 15.1. 2024 mennessä. Opiskelijat tarttuvat valittuihin haasteisiin helmikuusta 2024 alkaen ja antavat ratkaisuehdotuksensa kolmen kuukauden kuluessa. Mikäli kiinnostuit, ota ensin yhteyttä meihin. Lähetä sitten haasteesi 8.1.2024 mennessä YUFEn Virtual Campus -alustalle englanniksi täällä.

Itä-Suomen yliopiston lisäksi YUFE-allianssissa ovat mukana Maastrichtin yliopisto Hollannista, Antwerpenin yliopisto Belgiasta, Bremenin yliopisto Saksasta, Carlos III Madrid -yliopisto Espanjasta, Essexin yliopisto Isosta-Britanniasta, Kyproksen yliopisto ja Sorbonne Nouvelle -yliopisto Ranskasta, Rijekan yliopisto Kroatiasta ja Nicolaus Copernicus -yliopisto Puolasta.