UEF liput lipputangoissa

Oikeustieteiden laitos palkitsee opinnoissaan menestyneitä opiskelijoita

Oikeustieteiden laitos myöntää vuosittain vuoden opiskelijan apurahan oikeustieteen ylioppilaalle sekä gradupalkinnon hallintotieteiden maisterille.

Vuoden opiskelijan apuraha myönnetään hyvän opintomenestyksen tai muun opinnoissa osoitetun poikkeuksellisen aktiivisuuden perusteella. Vuoden 2020 opiskelijan apurahan (500 €) saa oikeusnotaari Anita Korhonen poikkeuksellisen hyvän opintomenestyksen perusteella. Hän on edennyt opinnoissaan erittäin ripeästi hyvin arvosanoin, suorittaen vuodessa lähes sata opintopistettä korkealla keskiarvolla (4,6).

Vuoden 2020 gradupalkinnon (500 €) saa hallintotieteiden maisteri Tomi Rasimus. Hänen pro gradu -tutkielmassaan ”Julkisen hallinnon tietoaineistojen säilyttäminen ja arkistointi” on käytetty onnistuneesti kahta tutkimusmenetelmää. Tutkielman empiirinen osuus on tehty perusteellisesti, ja tutkielma on tuottanut lisätietoa alan sääntelystä. Tutkielman sisältö on kattavaa, luotettavaa ja monipuolista. Tutkielmalla on myös yhteiskunnallista vaikuttavuutta lainvalmistelutarpeiden kartoituksessa.

Oikeustieteiden laitos onnittelee Anitaa ja Tomia!

Lisätietoja: opetuksesta vastaava varajohtaja Sampo Mielityinen, p. 050 573 2067