UEFin liput.

Oikeustieteiden laitoksen koulutukset kiinnostivat jälleen hakijoita

Kevään 2021 yhteishaku korkeakouluihin on päättynyt. Oikeustieteellisen alan yhteishaussa Itä-Suomen yliopistoon oikeustieteiden laitokselle haki yhteensä 3237 hakijaa. Oikeustieteellisellä alalla siirryttiin yhteisvalintaan vuonna 2018. Yhteisvalinnassa ovat mukana Helsingin, Itä-Suomen, Lapin ja Turun yliopistot.

Tänä keväänä oli Itä-Suomen yliopistossa ensimmäistä kertaa mahdollisuus hakea oikeustieteisiin avoimen yliopiston opintojen perusteella. Hakijoita tällä väylällä oli 175. Avoimen yliopiston väylän kautta valitaan 30 hakijaa.

Julkisoikeuden hallintotieteiden kandidaatin ja hallintotieteiden maisterin (HTK/HTM) tutkintoihin johtavaan koulutukseen oli yhteensä 465 hakijaa. Julkisoikeuden koulutuksessa tutkinnot perustuvat pääainemalliin, eli opiskelijat syventyvät valitsemaansa oikeudenalaan perinteisiä oikeustieteellisiä tutkintoja laajemmin.

Julkisoikeuteen aikaisempien opintojen ja avoimessa yliopistossa suoritettujen opintojen perusteella haki 235 hakijaa, mikä on 65 hakijaa enemmän kuin keväällä 2020.

- On hienoa, että sekä oikeustieteen että julkisoikeuden koulutukset kiinnostavat hakijoita, toteaa oikeustieteiden laitoksen johtaja Matti Turtiainen.

Oikeustieteellisen alan yhteisvalinnan valintakoe järjestetään maanantaina 24.5.2021 ja julkisoikeuden valintakoe järjestetään tiistaina 25.5.2021.

Lisätietoja: Matti Turtiainen p. 050 527 7015