Hymyilevä opiskelija luennolla

Oikeustieteiden laitoksen kansainväliset maisteriohjelmat kiinnostivat jälleen hakijoita

Oikeustieteiden laitoksella on kaksi englanninkielisiä maisteriohjelmaa.

Oikeustieteiden laitoksen johtaja Matti Turtiainen iloitsee, että ajankohtaiset ja laadukkaat kansainväliset maisteriohjelmamme kiinnostavat hakijoita.

Environmental Policy and Law -ohjelmaan oli 92 hakijaa. Viime vuoteen verrattuna hakijamäärä kasvoi hieman. Luonnonvarojen ja ilmastonmuutoksen hallinnan sekä kansainvälisen ja EU-ympäristöoikeuden aloilta opintoja yhdistelevä Kansainvälinen ympäristöpolitiikan ja -oikeuden maisteriohjelma toimii oikeustieteiden laitoksen hallinnoimana yhteistyössä historia- ja maantieteiden laitoksen kanssa. Ohjelmaan valitaan 20 opiskelijaa.

Uppsalan ja Tromssan yliopistojen kanssa yhteistyössä toteutettavaan Joint Nordic Master Programme in Environmental Law (NOMPEL) valitaan opiskelijoita kolmannen kerran. Ohjelmaan haki yhteensä 201 hakijaa, joista 121 oli asettanut NOMPEL-ohjelman ensisijaiseksi hakukohteekseen Uppsalan yliopiston koordinoimassa haussa. Ohjelmassa on tarjolla 25 aloituspaikkaa.

Kaksivuotisen ohjelman aikana opiskelijat opiskelevat kolmessa Pohjoismaassa: opinnot aloitetaan Uppsalan yliopistossa Ruotsissa, minkä jälkeen opiskelijat siirtyvät Itä-Suomen yliopistoon. Toinen vuosi opiskellaan Norjan arktisessa yliopistossa Tromssassa. Koronapandemian vuoksi opiskelijat eivät ole päässeet vielä kertaakaan fyysisesti opiskelemaan kaikissa kolmessa Pohjoismaassa, mutta opiskelijoiden kokemukset ohjelmasta ovat olleet positiivisia.

Päätökset valittavista opiskelijoista tehdään kevään aikana, ja opinnot alkavat syksyllä 2021.

Lisätietoja: Matti Turtiainen, matti.turtiainen@uef.fi, 050 527 7015