Norssin kuudesluokkalaiset selvittävät toimitaanko koulussa kestävästi

Joensuun Tulliportin normaalikoulun kuudesluokkalaiset sekä oppilaskunta järjestävät ilmastopaneelin Tulliportin alakoulun salissa perjantaina 31.1. klo 9.50–10.40.

Kuudesluokkalaiset tahtovat paneelissa selvittää, toimitaanko koulussa kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti. He ovat kutsuneet paikalle toimijoita monelta taholta. Keskustelemaan saapuu ammattilaisia kouluruoan, siistimisen, kiinteistön kunnossapidon ja kestävän arjen alueilta. Lisäksi paneeliin osallistuu koulun johtava rehtori Mikko Ripatti ja oppilaskunnan edustajia.

Kuudesluokkalaiset ovat toimineet syksyn mittaan monipuolisesti ilmaston hyväksi. He ovat osallistuneet muun muassa syyskuussa järjestettyyn ilmastomielenosoitukseen Joensuun torilla. Luokka on myös julkaissut ilmastonmuutoksesta kertovan runokirjan.

Lehtori Minna Haring, minna.haring(at)uef.fi