Snelmmanian pääaula.

Matti Muukkonen tutkimuseettisen neuvottelukunnan jäseneksi kaudelle 2022–2025

Opetus- ja kulttuuriministeriö on asettanut tutkimuseettisen neuvottelukunnan kaudelle 2022–2025. Yliopistonlehtori, dosentti Matti Muukkonen Itä-Suomen yliopiston oikeustieteiden laitokselta on asetettu Tutkimuseettisen neuvottelukunnan jäseneksi. Neuvottelukunnan puheenjohtajana toimii professori Riitta Keiski Oulun yliopistosta.

Tutkimuseettinen neuvottelukunta (TENK) on opetus- ja kulttuuriministeriön asiantuntijaelin, joka edistää ja valvoo hyvää tieteellistä käytäntöä, ennaltaehkäisee tutkimusvilppiä sekä edistää tutkimuksen eettisyyttä ja laatua koskevaa keskustelua ja koulutusta.

Muukkonen tutkii hallinto-oikeudellisia kysymyksiä, erityisesti kuntaoikeutta. Muukkosen erikoisalaa ovat itsehallinnolliset yhdyskunnat, ja hän on perehtynyt korkeakoululainsäädäntöön ylioppilaskuntien osalta. Hän on myös ollut mukana kirjoittamassa Uusi yliopistolainsäädäntö -teosta (Kauppakamari 2009).

Lisätietoja: yliopistonlehtori Matti Muukkonen (matti.muukkonen@uef.fi), p. 046 923 2224

Lähteenä käytetty Tutkimuseettisen neuvottelukunnan verkkosivuja