Markkinointi- ja myyntivalmennus sekä palvelumuotoilutyöpaja käsityöyrittäjille

Maksutonta koulutusta markkinoinnista, myynnistä ja palvelumuotoilusta käsityöyrittäjille Langan Virtaa 2021 -tapahtumassa

Langan Virtaa -tapahtuma järjestetään Joensuun Taitokorttelissa 29.–30.10. Ohjelmassa on perinteiseen tapaan muun muassa lankaesittelyjä, työnäytöksiä, käsityöpajoja ja aineettoman kulttuuriperinnön työpaja.

Perjantaina 29.10. käsityöyrittäjien, alalle aikovien ja aiheesta kiinnostuneiden on mahdollista osallistua maksuttomaan myynti- ja markkinointivalmennukseen sekä palvelumuotoilutyöpajaan. Kouluttajina toimivat myyntikuiskaaja Pasi Rautio Oy TuloksenTuplausToimisto Ab:stä sekä palvelumuotoilun asiantuntija suunnittelija Sanna Soppela Itä-Suomen yliopistosta.

Perjantain ohjelmassa on myös käsityöyrityksen kehittämiseen liittyvä paneelikeskustelu. Paneelikeskusteluun osallistuu käsityöalan yrittäjän lisäksi Taito Pohjois-Karjala ry:n edustaja, asiantuntijoita Business Joensuusta ja ELY-keskuksesta sekä matkailualalta. Paneelikeskustelussa käsitellään käsityöyrityksen myynti- ja markkinointiosaamiseen, yritysrahoitukseen, yritysneuvontatukeen sekä käsityö- ja matkailualan toimijoiden yhteistyöhön liittyviä kysymyksiä.

Koronatilanne on pitkään estänyt tapahtumien järjestämisen, mutta nyt tilanne sallii kokoontumisen Joensuussa. Koulutuspäivään voi osallistua myös etäyhteydellä. Koulutusosiot simultaanitulkataan ja välitetään etäyhteydellä Venäjälle rajan ylittävän yhteistyön edistämiseksi.

Tilaisuuteen voi osallistua joko paikan päällä tai etäyhteyden kautta. Ilmoittautumiset koulutuspäivään viimeistään 25.10.2021 oheisella ilmoittautumislomakkeella

Taito Pohjois-Karjala ry järjestää Langan Virtaa -tapahtuman tänä vuonna yhteistyössä Karelia ammattikorkeakoulun ja Itä-Suomen yliopiston CBC-hankkeiden (Northern Crafts ID ja Culture for all Axes) kanssa. Hankkeet kuuluvat Karelia CBC rajan ylittävän yhteistyön ohjelmaan. Ohjelmaa rahoittavat Euroopan unioni, Suomi ja Venäjä.