Pyöreitä tarroja lasiseinällä.

Lea Ryynänen-Karjalainen jatkaa Itä-Suomen yliopiston hallituksen puheenjohtajana

Itä-Suomen yliopiston hallitus valitsi järjestäytymiskokouksessaan puheenjohtajakseen Tieteellisten seurain valtuuskunnan toiminnanjohtaja Lea Ryynänen-Karjalaisen. Varapuheenjohtajan tehtävässä jatkaa Keskinäinen eläkevakuutusyhtiö Ilmarisen johtaja Jaakko Kiander. Yliopiston hallitus päätti puheenjohtajavalinnoista kokouksessaan 17. tammikuuta.

Ryynänen-Karjalaisen mukaan hallituksen toiminnan painopisteinä ovat edelleen avoin ja yhteistyötä edistävä toimintakulttuuri.

– Yliopiston vetovoimaisuus, vaikuttavuus tiedeyhteisössä ja yhteiskunnassa ovat keskeisiä asioita myös päivitettävässä strategiassa. Yliopisto on hyvässä kehittämisvaiheessa ja vahvasta taloudesta on edelleen pidettävä huolta, Ryynänen-Karjalainen toteaa.

Uuden hallituksen ensimmäisiä tehtäviä on käsitellä yliopiston strategiapäivitystä. Hallituksen nelivuotinen toimikausi alkoi vuoden 2018 alussa ja jatkuu vuoden 2021 loppuun asti.

Hallituksen puheenjohtaja Lea Ryynänen-Karjalainen, p. (09) 228 691

Varapuheenjohtaja Jaakko Kiander, p. 050 583 8599