Verkosto.

Kuopio Brain & Mindin ja Kuopio Healthin yhteistyöllä innovaatioekosysteemin TKI-toimijat tutuksi

• Teksti Anna Karjalainen | Kuvat Jarkko Ketolainen, Kuopio Health ja Mostphotos

Kansallisen neurokeskuksen Itä-Suomen paikallisverkosto Kuopio Brain & Mind ja Kuopio Health osk jatkavat yhteistyössä Kuopion alueen toimijoiden ja osaamisen tutuksi tekemistä. Vuonna 2022 julkaistun ’Health Ecosystem Map for Startups in Kuopio Region’ eli ns. metrokartan TKI-toimijoihin tutustutaan syvällisemmin vuoden 2023 aikana yhteistyössä toteutettavan ’TKI-toimijat valokeilassa’ – esittelyartikkelisarjan avulla.

Kuopio Brain & Mind edistää aivoterveyden tutkimusta ja monialaista yhteistyötä

– Kuopio Brain & Mind -verkoston tavoitteena on tukea ja kehittää kansainvälisesti merkittävän aivoterveyden ja neurotieteiden tutkimuksen mahdollisuuksia alueellamme ja osana kansallista Kansallisen Neurokeskuksen tarjoamaa verkostoa, kuvailee aluepäällikkö Anna Karjalainen.

Toiminta käynnistyi vuoden 2021 toukokuussa Itä-Suomen yliopiston ja Kuopion yliopistollisen sairaalan yhteistyönä ja toiminnan keskeiset tavoitteet ovat yhteistyön rakentaminen yliopisto-, sairaala- ja yritysmaailmojen välillä sekä itäsuomalaisen neurotieteen näkyvyyden edistäminen.

– Verkostomme on ollut mukana rakentamassa ja avaamassa uusia yhdessä tekemisen mahdollisuuksia, jotka ovat konkretisoitumassa muun muassa yhteisinä tutkimus- ja kehittämishankkeina yli organisaatiorajojen. Kuopio Health on myös tarjonnut tärkeän foorumin ja alustan yhteistyömahdollisuuksien kypsyttelylle, Anna Karjalainen jatkaa.

Anna Karjalainen ja Kimmo Solehmainen.
Anna Karjalainen ja Kimmo Solehmainen kehittävät yhteistyössä Kuopio Health ekosysteemiä. Kuopio Brain & Mind verkosto edustaa Itä-Suomen yliopiston ja Kuopion yliopistollisen sairaalan aivoterveyden tutkimus- ja innovaatio-osaamista.
Kartta Kuopion seudun terveysekosysteemistä.