Koronavirus, grafiikka

Koronajäljittäjien koulutuksen suoritti yli seitsemän tuhatta

Vuosi sitten alkanut koronajäljittäjien koulutus oli suosittu. Koulutuksen suoritti 7 200 henkilöä ja heistä noin 6 600 antoi yhteystietonsa THL:n käyttöön osallistuakseen tarvittaessa koronapandemian torjuntatyöhön sairaanhoitopiireissä.

Verkkokoulutuksen suunnitteliva ja järjestivät Tampereen yliopisto, Itä-Suomen yliopisto ja Terveyden ja hyvinvoinnin laitos. Tavoitteena oli kouluttaa halukkaita koronavirustapausten kontaktien kartoitukseen ja altistuneiden jäljitykseen.

Kaikille avoin ja maksuton opintojakso sai vuosi sitten keväällä paljon huomiota ja koulutukseen ilmoittautui yli 15 600 henkilöä. Heistä 11 500 kirjautui kurssialueelle.

taulukko koronakoulutukseen osallistuneiden lukumäärästä verrattuna tartuntamääriin
Koronavirustartuntojen jäljitys -koulutukseen ilmoittautuneiden määrä ja uusien tautitapausten määrä.

Avainsanat