Potilas sairaalassa

Kenellä on valta syövän hoidossa?

Ylilääkäri Liisa Sailaksen mukaan syöpähoito on Suomessa maailman parasta, mutta siihen kohdistuu epärealistisiakin odotuksia. – Medialla on tässä aika iso valta, totesi Sailas Karjalan teologisen seuran järjestämässä VALTA-symposiumissa Itä-Suomen yliopiston Joensuun kampuksella.

• Teksti Ulla Kaltiala
  • Kuvat Varpu Heiskanen
Tero Sarkkisen esittämä syöpäpotilas antoi myös palautetta keskustelijoille. Kuuntelemassa Minna Kiljunen (toinen vas.), Liisa Sailas, Merja Mäkisalo-Ropponen, Tapani Tölli ja Krista Mikkonen.
Tero Sarkkisen esittämä syöpäpotilas (vas.) antoi myös palautetta keskustelijoille. Kuuntelemassa Minna Kiljunen (toinen vas.), Liisa Sailas, Merja Mäkisalo-Ropponen, Tapani Tölli ja Krista Mikkonen.
Juha Mustonen
Eettisen teemapäivän juonsi johtajaylilääkäri Juha Mustonen Siun sotesta.
Jari Jolkkonen ja Pekka Metso
Piispa Jari Jolkkonen ja yliopistotutkija Pekka Metso kuuluivat symposiumin puhujiin.