UEFin liput.

Kauppatieteiden ja oikeustieteiden laitoksen tutkijoille tiedekustantaja Emeraldin artikkelipalkinto

Itä-Suomen yliopiston kauppatieteiden ja oikeustieteiden laitoksen tutkijat ovat saaneet tiedekustantaja Emerald Publishing Groupin Literati Awards 2020 -artikkelipalkinnon. Kauppatieteiden laitoksen tutkijat Niko Suhonen, Timo Tammi, Jani Saastamoinen ja oikeustieteiden laitoksen Jarkko Pesu ja Matti Turtiainen yhdessä Karelia-ammattikorkeakoulun Lasse Okkosen kanssa palkittiin Journal of Public Procurement -lehdessä vuonna 2019 julkaistusta artikkelista ”Incentives and risk-sharing in public procurment of innovations. Towards contracting strategy framework”.

Palkinto myönnetään vuosittain kustantajan julkaisemille tieteellisille artikkeleille, joilla on tieteellisen uutuusarvon lisäksi vaikutusta akateemisen yhteisön ulkopuolella. Artikkelissa luodaan taloustieteellisen teorian pohjalta päätöksentekoa tukeva kehikko julkisen sektorin innovaatiohankintojen toteuttamista varten. Tutkimus on osa vuosina 2014–17 Itä-Suomen yliopiston kauppatieteiden laitoksella toteutettua Tekesin rahoittamaa Julkisista hankinnoista liiketoimintamahdollisuuksia -tutkimushanketta (HAULI).

Artikkeli on vapaasti luettavissa ja ladattavissa puolen vuoden ajan tästä linkistä.

Lisätietoja: Jani Saastamoinen, jani.saastamoinen(at)uef.fi