Pyöreitä tarroja lasiseinällä.

Kaksivaiheisen tunnistautumisen (MFA) käyttöönotto automaattiseksi

Kaksivaiheisen tunnistautumisen (MFA) käyttöönotto asetetaan automaattiseksi kaikille Itä-Suomen yliopiston Microsoft-ympäristöjä käyttäville.

Kaksivaiheisen tunnistautumisen (MFA) käyttöönotto Itä-Suomen yliopiston käyttäjille on tehty ja MFA asetetaan jatkossa automaattisesti kaikille Itä-Suomen yliopiston Microsoft 365 ympäristöjä käyttäville.

Käyttöönotto koskee sekä opiskelija- että henkilökuntatunnuksia käyttäviä henkilöitä.
MFA otetaan käyttöön myös ulkoisten sidosryhmien tunnuksiin. Henkilöstön kannattaa huomioida MFA käyttöönotto, jos yliopiston Microsoft 365-ryhmään kutsutaan ulkopuolisia henkilöitä jäseneksi muulla kuin yliopiston sähköpostiosoitteella.

Mikäli et ole vielä rekisteröinyt MFA:ta käyttöösi tulee se automaattisesti päälle 1.11.2022.

Käyttöönotto-ohjeistukset löytyvät Tietotekniikkapalveluiden sivulta – uef.fi/tipa

Suosittelemme käyttämään MFA-vahvistuksessa Authenticator -sovellusta

Jos käytössäsi on älypuhelin, tekstiviestiä turvallisempi ja käyttäjäystävällisempi tapa on asentaa laitteeseen Microsoft Autheticator – sovellus ja käyttää sitä jatkossa kirjautumisen hyväksyntään tekstiviestin asemasta. Authenticator ohje uef.fi/tipa sivulla.Pääset muokkaamaan tarvittaessa tunnistautumisasetuksiasi osoitteesta: https://aka.ms/mfasetup

Ystävällisin terveisin Tietotekniikkapalvelut