UEF liput lipputangoissa

Kai Kaarniranta Euroopan silmätutkimusyhdistyksen johtoon

Itä-Suomen yliopiston silmätautiopin professori ja KYSin silmätautien ylilääkäri Kai Kaarniranta on valittu Euroopan silmätutkimusyhdistyksen EVERin (European Association for Vision and Eye Research) puheenjohtajaksi. EVERiin kuuluu 850 jäsentä 48 maasta.

Kausi on kolmivuotinen. Vuonna 2019 Kaarniranta on "president elect", joka tarkoittaa tehtävään valmistautuvaa puheenjohtajaa. Varsinainen puheenjohtaja Kaarniranta on 2020 ja kolmantena vuonna "post president".

Kaarniranta on koulutukseltaan paitsi silmätautien erikoislääkäri, myös molekyylibiologi. Hän on tutkimuksissaan hyödyntänyt molempia osaamisia. Kaarniranta arvostaa sitä, että EVERin toiminnassa mukana on myös translationaalinen tutkimus. (Lähde: Lääkärilehti)