Lähikuva mikrofonista studioympäristössä.

Jatkuvan oppimisen merkitys korostuu työelämän muuttuessa

Veera Kiiski sai työkaluja analysoida työelämää sekä sen muutoksia työ- ja organisaatiopsykologian opintojen aikana avoimessa yliopistossa.

Itä-Suomen yliopiston avoimen yliopiston työ- ja organisaatiopsykologian opinnot kehittivät jatkuvan oppimisen suunnittelija Veera Kiisken työelämätaitoja. Kasvatustieteen maisterina hän tunnisti muuttuvan työelämän vaatimukset ja päätti syventää osaamistaan opintojen avulla.

– Työ- ja organisaatiopsykologian opinnot vastaavat hyvin tarpeeseen tarjota välineitä analysoida työelämää ja muutosta ja myös sitä oman työn tekemisen tapaa, ja sitä, että minkälainen minä olen työyhteisön jäsenenä.

Klaudia Käkelä-Nuutinen keskustelee opiskelusta ja työelämän jatkuvasta oppimisesta Veera Kiisken kanssa Mikä minusta tulee isona -podcast-sarjassa, jota toteuttavat yhteistyössä Savonia-ammattikorkeakoulu ja Itä-Suomen yliopiston Jatkuvan oppimisen keskus.

Niin ikään itsekin Itä-Suomen yliopistossa työskentelevä Veera kannustaa muitakin harkitsemaan avoimen yliopiston opintoja, erityisesti heitä, jotka haluavat kehittää työssään tarvittavia taitoja. Opinnot tarjoavat joustavan tavan oppia, ja yksittäisiä opintojaksoja voi kokeilla matalalla kynnyksellä.

Kuuntele jakso Spotifyista.