Itä-Suomen yliopistosta runsas opiskelijaedustus Napolin universiadeihin

Suomen Olympiakomitea on julkistanut Suomea edustavan joukkueen Napolissa 3.-14.7.2019 järjestettäviin universiadeihin. Universiadit ovat kansainvälisen opiskelijaurheiluliiton FISUn (Fédération Internationale du Sport Universitaire, International University Sports Federation) alaisia monilajisia urheilutapahtumia, joissa kilpaillaan sekä kesä- että talvilajeissa.

Itä-Suomen yliopiston tutkinto-opiskelijoista Suomea Napolissa edustavat Saana Peltonen ampumaurheilussa ja Marianne Kosonen judossa sekä Anniina Kotretmaa, Taneli Juutinen ja Saara Lipsanen yleisurheilussa.

Itä-Suomen yliopiston avoimen yliopiston opiskelijoista Suomea Napolissa edustavat Arttu Määttä judossa, Rebecca Gergalo rytmisessä voimistelussa, Jasmin Manninen, Niko Saarinen ja Frans Salmi taekwondossa sekä Salla Sipponen yleisurheilussa.

Huippu-urheilun ja opiskelun yhteensovittamisessa Itä-Suomen yliopiston opiskelijoita palvelevat Joensuun Urheiluakatemia ja Kuopion alueen urheiluakatemia. Urheiluakatemiat tarjoavat lajivalmennusta, tuki- ja asiantuntijapalveluita sekä oppilaitoskohtaisia joustavia opintojärjestelyjä, jotka mahdollistavat opintojen etenemisen urheilu-uran ohessa.

Suomen joukkue vuoden 2019 kesäuniversiadeissa Napolissa: https://www.olympiakomitea.fi/huippu-urheilu/kisat/universiadit-ja-opiskelijoiden-mm-kilpailut/napoli-2019/